avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Sylvia Reiersen
CONTRIBUTOR ***

Jubileum ansatte - Payroll

av Sylvia Reiersen

Går det an å få automatisk varsel når ansatt har jubileum? (både bursdag og på ansattdato)

7 SVAR 7
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei igjen @LillGranås og @Sylvia Reiersen, jeg glemte å informere om at dersom dere bruker Appen som heter "Visma Manager" så vil man få et varsel inne i Appen, under ansatte når det er ti dager eller mindre til et jubileeum eller bursdag. Det forutsetter at man bruker avdelingsleder funksjonalitet og ansatte der du er definert som leder. Dere kan se hvordan det fungerer her: https://www.youtube.com/watch?v=ZALYJmDSZJo ellers så er det som nevnt ikke noen varsel inne i selve løsningen inntil videre.

mvh Henrik Horn

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Sylvia!

Vi har dessverre ingen slik funksjon i dag. Dette var et godt ønske, så vi legger det til i listen over ønsker fra kunder til videre utvikling.

Et tips er at man kan eksportere ut ansattlisten til Excel/Google Sheets - den inneholder da bursdagsdato og startdato. Gjøres fra Employee - Rapporter - Last ned ansattliste.

Fra Excel/Sheets finnes mange måter man kan bruke det for å holde orden på disse datoene.

mvh

Henrik Horn

Product Manager

Visma eAccounting AS

Sylvia Reiersen
CONTRIBUTOR ***

av Sylvia Reiersen

Har dere tatt dette videre hos dere, og hva er status i så fall? Det beste for oss var om vi fikk en påminnelse i lønnssystemet. 

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei,

som rent varsel ligger dette frem i tid under en samlefunksjon for varsler fra flere områder i Payroll. Så en leder kan feks få varsel angående en bursdag, jubilee eller andre hendelser man vil bli varslet om. Her snakker vi fort et halvår eller mer.

Iløpet av kort tid, vil alle våre kunder få tilgang til en helt ny modul som heter HRM Analytics. Jeg legger ved et bilde der du ser bursdager og jubileer dashbordet. Denne vil ikke varsle deg, du må selv klikke deg inn, men gir en veldig fin oversikt over bursdager og jubileer. Du kan drille deg ned på måneder eller andre filtre.

HRM Analytics er ute i pilot nå, og kommer forhåpentligvis iløpet av kort tid avhengig av hvordan piloten går. Foreløpig er denne blitt motatt veldig positivt av de som har tatt den i bruk og gir masse informativ informasjon.

HRM analytics bursdag jubilee.PNG

mvh

Henrik Horn

Product Manager

Visma eAccounting AS

LillGranås
CONTRIBUTOR *

av LillGranås

Hei

Har det skjedd noe mer med varsler fra Payroll når det gjelder jubileum etc.?

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei,

dessverre nei. Akkurat dette har ikke den høyeste prioritet sammenlignet med til eksempel det å dekke alle lønnscenarioer. Der gjenstår det noen. Inntil videre er det å bruke HRM Analytics som vist i eksempelet som er det beste. Da kan du se alt som gjelder bursdager og jubileer per måned.

mvh

Henrik Horn

LillGranås
CONTRIBUTOR *

av LillGranås

ok, takk for svar