Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Kan ikke annullere forfalt ubetalt leverandørfaktura etter at jeg tok i bruk bankintegrasjon

Etter at jeg tok i bruk bankintegrasjon (Sparebank 1 SMN), virker det som det er umulig å annullere ubetalte, forfalte leverandørfakturaer. Menyvalget "Annuller faktura" i nedtrekksmenyen til fakturaen er der, men jeg får feilmelding om at forfallsdato ikke kan være før dagens dato, og dermed blir det ikke opprettet noen kreditnota.

Dette må vel regnes som en "bug" i systemet?

2 SVAR 2
Highlighted

Sv: Kan ikke annullere forfalt ubetalt leverandørfaktura etter at jeg tok i bruk bankintegrasjon

Hei Magnar,

Det er korrekt at du får en melding om at forfallsdato ikke kan være tidligere enn dagens dato på en leverandørfaktura. Likevel skal du ikke ha muligheten til å kunne annullere en faktura direkte med bankintegrasjon. Løsningen i tilfeller ved bankintegrasjon blir å opprette manuelt en leverandørkreditnota med samme fakturadato som leverandørfakturaen. Etter at du har bokført din kreditnota kan du trykke på denne og velge Handling - Kjede. Finn fakturaen din i kjedebildet for å utligne summen for deretter å trykke på Bokfør.

Gjerne send et skjermbilde av hvordan bildet ser ut ved annullering så skal jeg se litt videre på saken.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR *

Sv: Kan ikke annullere forfalt ubetalt leverandørfaktura etter at jeg tok i bruk bankintegrasjon

Hele poenget med dette var vel at vi som driver små bedrifter skal kunne jobbe når vi har tid, stort sett på kveldstid.

Når en har faktura som forfaller automatisk omtrent før den kommer på mail blir det umulig å føre faktura før forfallsdato.

Bank integrasjon som skulle gjør dette enda enklere, ser ut som å gjør det bare verre.

Har nå en bunke med faktura som er betalt som må føres før MVA 10 juni. 

Får feil på alle.