avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Kjøp av varebil og vraking av varebil.

Hei

jeg kjøpte en brukt hyundai kl.2 varebil i januar 2017 til 16000kr og aktiverte denne i eaccounting.

Denne hyundaien ble brukt opp på meget kort tid, og ble vraket nylig. hvordan gjør jeg dette i eaccounting? På eiendeler kan jeg velge "Utrangere eiendel" med et tap på 16000, er det slik jeg gjør det?

Jeg har også kjøpt en ny brukt varebil til 45000kr, betalte 22500 i forskudd på bilen siden jeg ikke hadde mulighet å hente den umiddelbart, og 22500 når je hentet den, disse 2 beløpene bokførte jeg som "1230 - biler" er det riktig?

Mvh Aleksander Gaup

1 SVAR 1
Highlighted

Re: Kjøp av varebil og vraking av varebil.

Hei Aleksander,

Utrangere eiendel benyttes når eiendelen er forburkt og ikke brukes lengre. Det virker som det er det som har skjedd i dette tilfelle hos deg, så da er det også det du skal gjøre i eAccounting.

Dersom du er usikker på selve bokføringen vil vi anbefale at du sjekker dette med vårt faglige forum.

Vil også anbefale hjelpefilen angående eiendeler i programmet. Her er det masse nyttig informasjon, for eks. om utrangering.

Håper dete var til hjelp.

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support

Logget i saksnummer: 265332

Med vennlig hilsen,
Tobias Aune
Visma Mamut Support
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.