avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Klage

Hei Visma.

Nå har jeg sittet av og på i tre døgn for å få svar på et enkelt spørsmål. Jeg får INGEN respons fra dere og kaster bort timesvis av verdifull tid fordi dere ikke svarer:
1) jeg ringer support og får beskjed om at det bare er teknisk support (uten at dere orienterer om det på forhånd).

2) Jeg sender inn spørsmål i brukerforum men får ikke svar

3) Jeg finner selv ut etter finkjemming av sidene deres at heller ikke brukerforum er ment for "faglige spørsmål" og må sitte og vente på en "godkjenning" for å få stilt spørsmålet mitt.

Dette er elendig kundeservice.

Steffen R. Larssen.

41 SVAR 41
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Re: Klage

Nå er vel den regnskapsfaglige hjelpen kun goodwill fra Visma sin side som vi ikke betaler for, så da må man godta ulempene som fører med dette. Det er fult mulig å få hjelp fra en regnskapsfører om du trenger dette, mot betaling.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Tja. På deres egne sider reklamerer de med gratis support: "...få hjelp når du trenger det...". Og så viser det seg i ettertid, når man har kjøpt tjenesten at de bare mente IT-teknisk support. Ganske dårlig. Og når de først svarer noen kunder, må de selvsagt svare alle. De kan ikke forskjellsbehandle kunder.

Highlighted

Hei Steffen.

Det er synd å høre at du ikke er fornøyd med oss.

Support for Visma eAccounting dekker funksjonelle og tekniske spørsmål om programmet, ikke regnskapstekniske spørsmål. Vi på support kjenner til grunnleggende regnskap, men er ikke autoriserte regnskapsførere. Vi kan derfor ikke gi regnskapsteknisk bistand. Brukere av Community har riktignok gratis tilgang til Faglig forum, og regnskapschat (torsdager fra 13-16).

Jeg ser du har lagt inn et innlegg på Faglig forum og skal påse at du får svar på dette så snart som mulig.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 89071.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Ditt utgangspunkt er feil. Visma har annonsert med mulighet for å stille spørsmål, uten videre avgrensninger, i forkant av kjøpet. Det vil være villedende markedsføring i ettertid å avgrense muligheten til å stille spørsmål slik du gjør nå.

Highlighted

Hei Steffen,

For å klargjøre din tolkning av hva serviceavtalen i Visma eAccounting inneholder, kan du se avsnittet om Visma Mamut AS' forpliktelser i "Abonnementsavtale Visma eAccounting" og det siste punktet "Alle tiltak fra Visma Mamut AS skal stå i rimelig forhold til abonnementsavgiften"

Som min kollega Edvard skriver i tidligere svar, og som også Ole K. Øverland kommenterer vil ikke teknisk regnskapsbistand/føring være en inkludert tjeneste i serviceavtalen, og noe som ikke vil stå i "rimelig forhold" til den mnd-/abonnementsprisen som er på produktet (kr 149,-) 

At du mener at vi markedsfører dette feil, beklager vi det. Det er selvsagt noe vi skal ta til oss og se på en tydeliggjøring av dette.

Jeg vil også få pressisere at vi som en utvidet og gratis tjeneste til våre kunder, synliggjør og markedsfører muligheten for å stillle regnskapstekniske spørsmål gratis til regnskapsførerer hver torsdag mellom kl 13:00 og 16:00.

Chat med regnskapsfører

Har du behov for regnskapshjelp utover dette vil jeg også anbefale deg å se på muligheten for å knytte et samarbeid med en av våre mange regnskapsførere. Disse kan tilby direkte bistand i ditt Visma eAccounting program, se Samarbeid med en regnskapsfører.

Med vennlig hilsen

Jan Helge Eikrem,
Product Manager, Visma eAccounting 

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei.

Det var et langt og tåkete svar for å innrømme at dere markedsfører villedende, men bra at vi er enige om det.

Og, PS, så lenge man betaler for en lisens, har dere heller ikke lov til å kalle chat med en regnskapsfører for "gratis", som du gjør i svaret over her.

..så dere har kanskje litt markedsføringsjobb å se på, ja....

S.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

...og i tillegg kommer det 0 (ingen) regnskapsførere opp i "Sør-Trønderlag" som dere kaller det når jeg søker på linken du sendte.

Bra!

Steffen.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Fint hvis du svarer på dette siste: jeg har nå prøvd å bruke kartet, søkefeltet og å trykke på linken "Sør-Trønderlag" (som kjent heter det Trøndelag, men ok..). INGEN av de virker.

Når/hvordan vil dere rette opp dette?

Steffen R. L.

Highlighted

Hei igjen Steffen,

Når det gjelder regnskapsførere i listen nevnt i mitt svar over, er dette en liste over de regnskapsførerne som etter deres eget ønske vil stå på denne listen. Det er opp til det enkelte regnskapskontor om de ønsker å stå på denne listen og om de er tilgjengelige for oppdrag. Det er ikke noe vi tar beslutning på.

Dersom du har trykket på linken "Sør-Trøndelag" i venstre marg, skal du få opp 6 treff på regnskapskontor i hovedlisten. Disse er:

Sør-Trøndelag:

Era Regnskap AS (Trondheim)

Optimum Regnskap AS (Tiller)

EP Regnskap AS (Trondheim)

Uberg Råd & Regnskap AS (Stjørdal)

Bilag & Cash, Ernst Ivar Løkken (Trondheim)

Laugen Regnskap AS (Eggkleiva)

Nord-Trøndelag:

Namdal regnskap AS (Kolvereid)

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Mvh

Jan Helge

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg er enig med Steffen Risstad Larsen ang supporten. Altfor dårlig. Har tenkt at dere har fått for mange kunder for fort, og klarer ikke å følge opp med nok folk på support. Jeg har jobba med regnskap i mange år, og forventer å få hjelp til systemet når jeg ringer support. Første gang jeg ringte satt jeg i lang tid pga personen som hjalp meg måtte spørre sidemannen. Det er ikke holdbart. Support skal være "superbrukere" på programmet. Jeg har stilt spørsmål og foreslått endringer, og hele tida fått beskjed om at programmet er ment for "nybegynnere" og da er ikke dette godt nok. Jeg har stilt spørsmål og fått svar som at "du gjør det på vanlig måte"??? En nybegynner vet vel kanskje ikke hva det er hvis de aldri har vært borti regnskap før. Jeg mener også at dere har reklamert på feil måte. Det kunne forstås som at ved å bruke Visma eAccounting trenger du ikke regnskapsfører.

Jeg leste ikke nok om eAccounting før jeg gikk inn på det. Brukte Mamut Datax og fikk beskjed om at dette skulle fases ut. Tenkte det var greit da å begynne med eAccounting fra 1.1. Trodde i utgangsunktet at eAccounting var en videreføring av Mamut Datax. Der tok jeg veldig feil. Dere bør opplyse om at når man skal begynne med eAccounting bør du ha alt klart før du begynner å bokføre. Du må ikke starte i f.eks mars og ha bilag fra tidligere måneder som skal bokføres. Dette systemet bruker dagens dato og forfallet på f.eks en faktura må ikke være FØR dagens dato. 

Har fulgt med på Forumet her og det tar i mange tilfeller alt for lang tid å få svar. Underbemannet med "Superbrukere"??

Ser jo at det er innlegg fra begynnelsen av 2015, som dere enda ikke har klart å få endret, selvom dere har lovt at det skal skje. 

Ha en fin dag!

Mvh

Heidi M. Rakstad

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Til Jan Helge Eikrem:

Du har en service- og kundeforståelse som ikke bvare skremmer, men provoserer. Her demonstrere jeg at til og med etter innledende frustrasjoner, så fortsetter Visma å ikke levere.

Da begynner du bare å forklare hvordan du selv mener de skal/bør fungere og gir totalt blaffen i hvordan jeg - din kunde - opplever at det ikke fungerer.

Forretningsmodellen deres når det gjelder Visma Eaccounting har store mangler.

Jeg vil gjerne at du ringer meg for å løse dette - hvis det kan løses. I motsatt tilfelle ber jeg om en bekreftelse på at siden dere ikke opplyste om angrefrist, er dere enige i at jeg har 12 måneders angrefrist da dette er fjernkjøp.

Svar utbedes ASAP.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei

Jeg ønsker å henge meg på denne tråden. Jeg er langt i fra en fornøyd kunde. 

Som Heidi, leste jeg nok ikke nok om eAccounting før jeg byttet. I etterkant burde jeg nok vært flinkere til å undersøke. Jeg har i mange år brukt Mamut Datax, og har vært veldig fornøyd med det. Jeg ble oppringt av en selger hos dere, og fikk beskjed om Mamut Datax skulle fases ut, og at jeg i løpet av 2016 ikke lengre ville kunne bruke det. Jeg har nå forstått at dette har vært helt feil. Jeg fikk beskjed om at å bytte til eAccounting var enkelt, og jeg kunne fortsette å bruke det som tidligere. Bytte var som å få Mamut Datax på nett bare... enkelt for en som var erfaren bruker. Jeg driver et enkeltmannsforetak med de samme bilagene gjennom hele året. Fra januar har jeg har brukt massevis av timer på å prøve å forstå og gjøre det riktig. Det er frustrerende å vite at man har hatt et produkt som virket fint, for så å sitte med noe man finner nesten verdiløst. 

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Jeg synes det er bra at flere lufter sine frustrasjoner. Jeg snakket med Produktansvarlig Jan Helge Eikrem i går, og jeg må si jeg opplevde en lite kundeorientert holdning: Stort sett var alle mine oppfatninger og forventninger feil, og Visma hadde rett om det meste. Jeg har nå ventet straks en uke på å få et svar på et veldig enkelt spørsmål, men har i stedet brukt tonnevis av tid på å snakke med support, som bare svarer på tekniske spørsmål, finne rett forum, formulere sprørsmålet godt nok, vente på svar (som ofte bare blir et spørsmål om hva jeg egentlig mener), diskutere med ansvarlige med Visma om hva jeg egentlig har krav på å få svar på, og ikke (her har de innrømmet at de lover for mye FØR kjøpet, men det hjelper meg lite nå).

Det kanskje mest interessante jeg gikk ut av samtalen var faktisk at Visma selv bare ser på seg selv som et programvareselskap og ikke lenger et selskap som driver med regnskapstjenester. Denne omstruktureringen har de i hvert fall overfor meg underkommunisert og gjør nok at jeg ved neste korsvei (neste år) bytter regnskapsprogram.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Jeg har sagt ifra om dårlig support til flere i Visma. Nå sendte jeg et spørsmål til support den 3.3.16 og enda ikke fått svar. Purret opp igår igjen. Dette er ALTFOR dårlig. Jeg kommer heller ikke til å fortsette med Visma.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Forumet ser jeg på som ganske ubrukelig. Tidligere i år ventet jeg bortimot 3 uker på et svar som de på support burde vite. Når jeg endelig fikk svar, ville de ha flere opplysninger. Tenkte at jeg ikke kunne vente i nye 3 uker på et nytt svar, så jeg tok en telefon til support. I løpet av et halvt minutt fikk jeg svaret jeg ville ha. Da var det en "bug" i programmet som var velkjent, og som ville bli fikset. Telefonsupport har i grunnen fungert veldig bra de få gangene jeg har hatt behov for det.  

Var forresten innom mitt "gamle" Datax Totaløkonomi. Ser nå hvor godt det programmet var, og hvilke mangler der er i eAccounting i forhold til dette. Angrer virkelig på at jeg gikk over til eAccounting. Går nok mange mange år med den farten eAccounting blir forbedret, før det i det hele tatt nærmer seg kvaliteten og funksjonaliteten på Datax Totaløkonomi.

Highlighted

Hei igjen Steffen,

Jeg beklager at du sitter igjen med denne oppfattelsen etter vår samtale i går. Ønsker derfor å klargjøre et par ting i dine svar på dette forumet.

Pkt.1 Hva inkluderes av support i Visma eAccounting?

Det inkluderes gratis tilgang til support via telefon, chat, mail og forum – der man får bistand til problemstillinger knyttet til programmet. Det er ikke inkludert support rundt regnskapstekniske spørsmål, som f.eks hvordan man lovmessig fører ulike bilag i regnskapet i programmet. For å ta i bruk programmet må man også akseptere «Terms of service» for programmet.

Pkt.2 Programvareselskap og regnskapstjenester

Din tolkning av vår samtale til denne konklusjonen er ikke i samsvar med det jeg sa til deg i går. Visma består av mange selskaper. Selskapet som selger og supporterer Visma eAccounting i Norge er Visma Mamut AS. Vi leverer programvare, support og tjenester, men regnskapstjenester er ikke en del av våre tjenester, det er riktig.
Derimot er dette noe som leveres av vårt selskap Visma Services AS, som er ett av Norges største regnskapskontorer og leverer alt av regnskapstjenester til alle typer selskaper i Norge.  

Pkt.3 Du refererer til at du har brukt en uke på å snakke med oss uten å få svar.

Jeg prøvde også i gårdagens samtale om du kunne forklare meg hva som var problemstillingen din som du mener du ikke har fått svar på? Dette for å se om vi kunne rette spørsmålet videre internt for å kunne gi deg et godt svar. Dette valgte du ikke å ikke svare på.

Forslag til løsning:

1.       1. Jeg kan via tjenesten «Chat med regnskapsfører» få en regnskapsfører til å kontakte deg torsdag mellom 13-16 for å avklare ditt spørsmål rundt regnskap?

2. Heving av kjøpet. Dersom din forventning til hva som er inkludert i gratis support til Visma eAccounting, ikke står til dine forventninger, kan vi kreditere kjøpet og tilbakebetale innbetalt beløp. Din tilgang til å bruke programmet vil da avsluttes ihht «Terms of service».

Hva ønsker du?

PS! En avklaring når det gjelder angrefristloven. Denne gjelder kun ved Forbrukerkjøp (privat kjøp), og ikke bedriftskjøp. Du har kjøpt programvaren gjennom ditt selskap (org.nr) og er derfor ikke å anse som privatkjøp. Lovdata – angrerett.

Med vennlig hilsen, 
Jan Helge

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Jan Helge Eikrem.

Din mangel på forståelse av min oppfatning av situasjonen, i tilegg til dine anklager er så graverende at jeg vil snakke med din sjef.

SNAREST.

Steffen R. Larssen.

Highlighted

Hei Steffen.

Jeg tar kontakt med deg på telefon.

Med vennlig hilsen

Ole M Hasven

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

En presisering når det gjelder angrerettloven (angrefristloven er opphevet fra 1. mars 2001): Forbrukerbegrepet omfatter også selvstendig næringsdrivende, når kjøpet hovedsakelig ikke er gjort i næring. En person som kjøper programmet for å bruke det til sitt heleide AS (arbeidstaker) omfattes også av forbrukerbegrepet.

Eksistensen av et organisasjonsnummer, som noen her hevder at er det avgjørende, er bare avgjørende hvis kjøpet er et næringskjøp, dvs. at hoveddelen av formålet er næringsformål. Her er organisasjonsnummer kun ett moment, og langt fra et avgjørende moment. For eksempel vil den som skal føre regnskapet for en mindre forening kunne regnes som forbruker selv om vedkommende har oppgitt foreningens organisasjonsnummer.

En selvstendig næringsdrivende kjøper for øvrig aldri noe "gjennom itt selskap". Et enkeltpersonforetak kan hverken ha rettigheter eller plikter, og det kan derfor ikke kjøpe eller være et middel for å bli kjøpt gjennom. Det er innehaveren som kjøper.