avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Kobling artikkel og salgskonto

Jeg skal føre regnskap for en organisasjon i Visma eAccounting (etter planen i allefall).

Vi fakturerer forskjellige typer ting som kontingentert, egenandeler, uniformseffekter osv.

Jeg har opprettet forskjellige artikler for alt, men finner ikke ut hvordan jeg kan føre salget på en spesiel salgskonto - ikke bare på standardkontoen "Salg, mva-fritt"

Jeg har opprettet kontoen "3120 Salg uniformseffekter" i kontoplanen, men får ikke til å koble den til artikkelen "Uniformseffekt" (eksempel).

Noen som kan forklare meg hvordan jeg løser det?

På forhånd takk!

1 SVAR 1
Highlighted

Re: Kobling artikkel og salgskonto

Hei Elisabeth.

Beklager noe sent svar på denne.

Kobling mellom salgskonto og artikkel gjøres i det som heter artikkelkontering.

Det er et sett standard artikkelkonteringer i programmet. Disse får du ikke endret på, men dersom du oppretter en ny artikkelkontering kan du sette ønsket salgskonto der. Merk at man kan sette flere kontoer avhengig av hvor kunde befinner seg. Artikkelkontering styrer også om det kommer mva eller ikke, og eventuelt hvilken sats.  

Se mer om det her:

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAccounting/Salg/Hva-er-en-artikkelkontering/

Mvh. Morten Fornes

Supportkonsulent Visma Mamut AS