avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Kontantfaktura

Hei, Er det ikke mulig opprette en kontantfaktura? Hva gjør vi når kunden betaler kontant eller kort? Hilsen Kerem
10 SVAR 10
Highlighted

Re: Kontantfaktura

Hei, Kerem.

Det er mulig 🙂 Dette bestemmes av innstillingene på de forskjellige kundene. Om du går til Salg - Kunder, finner kunden som skal faktureres og klikker på Rediger kan du velge Kontant eller Kort under Betaling - Betalingsbetingelser.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 265820

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Når vi er inne på dette temaet. Er det planer fremover i tid, å få til å forandre på betalingsbetingelser fra kundefakturaen. For eksempel at betalingsbetingelser ligger inne som kort. Har vært borti at når jeg har hatt oppe fakturaen på skjermen, så har kunden ombestemt seg og vil betale kontant, eller at vi må sende regning. Da hadde det vært veldig greit å kunne forandre dette fra fakturaen under "Handling" og "Registrere betaling"

Mvh. Ottar    

Highlighted

Hei, Ottar Arne.

Det finnes ingen planer for dette per dags dato som jeg vet om, men det er absolutt et godt innspill! Jeg melder det videre til våre utviklere som et ønske om forbedring.

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei igjen,

Hva gjør vi når kunden betaler med vipps ? Hvilken betalingbetingelser vi må velge ?

Mvh

Kerem

Highlighted

Hei, Kareem.

Om du skal sende en faktura til en kunde som skal betale med Vipps kan du velge å få denne betalingsinformasjonen frem på faktura ved å legge dette inn under Innstillinger - Firmainnstillinger - Fakturaopplysninger. Kunden vil da kunne se Vipps-ID i tillegg til kontonummer, så lenge du har valgt en betalingsbetingelse hvor fakturaen har forfall, altså at den ikke allerede er betalt.

Håper dette er til hjelp. Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 270884

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei Linn,

Det var ikke svar til spørsmålet mitt.

Vi driver en bilverksted og kundene betaler når de henter bilen sin.Når de betaler med vipps foran meg hvilken betalingbetingelser jeg må velge ?

Det blir ikke 10 dager giro eller 15 dager giro fordi han betaler rett foran meg men det blir ikke kontant eller kort betaling også men jeg vet ikke hva blir det ?

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Kerem Arda, om jeg var deg ville jeg lagt inn 10 dager som standard på alle kundene mine. Hva de betaler med og når spiller ingen rolle, du klarer alltid å få registrert betalingen, enten de betaler via bank, med VIPPS, kontant eller andre varianter. Det eneste du ikke må legge inn som vilkår er kontant. Da blir betaling registrert i det du registrerer fakturaen.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Petter problemet er at kunden vil se "Betalt" merknaden på selve faktura.Når kundene betaler med vipps du kan ikke gi dem en 10 dager giro.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei igjen,

Jeg har forsatt ikke fått svar på spørsmålet mitt.

Hvilken betalingbetingelse passer til Vipps ?

Mvh

Kerem

Highlighted

Hei, Kerem.

I Visma eAccounting finnes det ingen egen betalingsbetingelse for Vipps. 

Betalingsbetingelsen Kortbetaling vil bokføres mot en midlertidig konto (1579), da man venter på innbetaling fra kortterminal. Betalingsbetingelsen Kontant vil bokføre fakturaen som betalt mot konto 1900 med en gang. 

Resten av betalingsbetingelsene vil føre til at fakturaene blir bokførte som ubetalte, og man må registrere betalingen i Visma eAccounting. 

Jeg skal opprette et ønske om forbedring til våre utviklere om en egen betalingsbetingelse for Vipps, men per i dag får vi i kke valgt noen andre enn de som allerede finnes, og det er litt opp til deg hvilken du velger. Jeg vil anbefale deg å skrive et innlegg i vårt faglige forum, hvor du kan få svar fra regnskapsfører om du ønsker tips i forhold til hvordan dette bokføres i regnskapet.

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 270884

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support