Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Konto 2400 feilføring

Hei,

Jeg har kommet til skade for å føre en saldo feil fra bank 1920 (Kredit) mot konto 2400 (Debit) i et Manuelt bilag, dette skyldes et forsøk på å korrigere en feilføring av en innbetaling på en leverandørfaktura (Jeg er ny i eAccouting, og trodde jeg måtte lage et manuelt bilag for å korrigere feilen, det var her jeg førte feil. Jeg har funnet ut hvordan jeg retter feil ved føring av innbetaling fra leverandør senere uten å lag et manuelt rettebilag).

Da jeg oppdaget feilføringen av mitt manuelle bilag(2400-1920), klaret jeg ikke å rette dette bilaget. se vedlegg.Dette gir feil i leverandørgjeld 2400 og bank 1920 og jeg må rett det.

Hvordan retter jeg feilen i 2400 og 1920? I utgangspunktet ønsker jeg å annullere/nullstille dette bilaget for å få banken og leverandørgjelden til å stemme. Hvordan løser jeg dette? Se vedlegg.

Tusen tusen takk for hjelpen, håper dere kan hjelpe meg.

Vennlig hilsen

HansM

2 SVAR 2

Sv: Konto 2400 feilføring

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Sv: Konto 2400 feilføring

Hei Hans,

Du har dessverre ikke mulighet til å nulle ut kun dette bilaget, uten å nullstille hele ditt system: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Nullstille-Visma-eAccounting/ta-p/2863...

Ut ifra bilaget du sendte kan jeg se at det har blitt ført en manuell føring mellom 1920 og 2400. For å få utliknet sum mellom 1920 og 2400 må du legge inn et nytt manuelt bilag som du daterer samme dato. Føringen blir i henholdsvis:

2400 - Kredit 493

1920 - Debet 493

Ettersom føring mot 2400 krever reskontro må du her trykke i feltet "Reskontroføring" - "Ny reskontroføring" og legge inn hvilken leverandør opprinnelig føring ble ført på. Har du klart å føre mot 2400 uten reskontro kan vi på teknisk korrigere føringen for deg via et manuelt bilag opprettet fra vår side.

Har du noen spørsmål så gjerne kontakt oss på 45 50 61 50, slik at vi kan hjelpe deg mer effektivt.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support