avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hans Christian Oppegaard
CONTRIBUTOR *

Kontroll med viderefakturering av innkjøpte varer for salg

av Hans Christian Oppegaard

Jeg kjøper inn varer fra forskjellige leverandører som så skal faktureres samme kunde; noen betaler jeg kontant på nettet og kvitteringen blir bokført gjennom "Kasse og bank" og andre blir lagt inn som "Leverandørfaktura". Det er stort sett enkelt å sørge for at alle leverandørfakturaene blir viderefakturert til kunde fordi det opprettes en ordre før varen bestilles hos leverandør (men ikke alltid når det haster som fy for kunden og jeg må bestille over telefon fra feks bilen), men for kontantkjøp på nett eller i butikk blir det ikke opprettet ordre før jeg kjøper og dermed kan det skje at innkjøpet ikke blir viderefakturert. Jeg har en rutine med å gjennomgå alle bokførte kvitteringer og føre opp i "Beskrivelse" feltet hvilken kunde og fakturanr som er benyttet for viderefakturering, men er det noen som har bedre system for dette/finnes det løsning for dette i eAccounting?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Kaj Sjursen Kleveland
VISMA

av Kaj Sjursen Kleveland (Oppdatert ‎30-05-2019 09:36 av Kaj Sjursen Kleveland VISMA )

Hei, Hans Christian.

Per dags dato så er det ikke en bedre/mer effektiv måte å gjøre dette på, men vi har en varelager funksjon som er på vei som kan gjøre dette lettere for deg.

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Community Manager

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen