avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Samantha03
CONTRIBUTOR *

Korrigere betalte leverandørfaktura

av Samantha03

Hei, 

Jeg har bokført en betaling til en leverandør, og ser at jeg fikk feil på IB. Da jeg prøvde å korrigere dette, fikk jeg beskjed om at konto 2400 kan ikke korrigeres men kan opprette en ny faktura som kreditnota. Jeg krediterte fakturaen, men får ikke endrer på betalingen. Kan jeg opprettet nytt bilag og og debet 1920 også kredit 2400 eller blir det feil?

Hva må jeg gjøre for at dette skal bli riktig?

3 SVAR 3
Samantha03
CONTRIBUTOR *

av Samantha03

Hei, 

Ja, IB er lagt feil ved feil feil betaling. Jeg bokførte en forhåndsbetaling med Debet 1480: med valuta 10441 USD, og kredit 2400 leverandør 10441USD, jeg gjorde betaling med endring av valuta på samme fakturaen (bilag A15,A19, A49, A46) dermed ble dette feil?

av Jørn Karlsen

Hei

Jeg skjønner.

Da blir dette et teknisk spørsmål. hvordan du løser dette i systemet.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

For å gi deg korrekt svar tenger jeg mer opplysninger.

Du  skriver at du har feil IB.

Vil det si at Inngående balanse er lagt inn feil?

Hvis det er rett at Inngående balanse er lagt inn feil, så må det også være feil på en annen konto i balansen.

For å kunne gi deg svar på dette må jeg ha mer informasjon, og se balansen fra annet system og det du har lagt inn som IB.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen