avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR *

Korrigere bokføringer fra betalingsterminal

Hei

Jeg ser at det i 2015 er bokført en del salg fra bankterminal på feil konto. Det er brukt 1509 ikke rekontroførte kundefordringer istedet for salgskonto 3000. Kan dette korrigeres nå? Hvordan blir dette i forhold til mva? Mvh Heidi

6 SVAR 6
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Re: Korrigere bokføringer fra betalingsterminal

Hei

Jeg ser at det i 2015 er bokført en del salg fra bankterminal på feil konto. Det er brukt 1509 ikke rekontroførte kundefordringer istedet for salgskonto 3000. Kan dette korrigeres nå? Hvordan blir dette i forhold til mva? Mvh Heidi

Hej,

Det är möjligt att korrigera detta i bilagsöversikten. Finn fram bilaget du vill korrigera, välj Handling > Korrigere Bokføring.

Märk boxen brevid konto 1509, då ska de beloppet reverseras och du kan föra på konto 3000 och momskonto istället.

Läs mer här om hur du korrigerar ett bilag.

För att bilagt ska komma i riktig mva-periode måste du angre alla bokförda mva perioder tillbaka i tid och bokföra på nytt.

Med vänliga hälsningar,

Sofia Sällström

eAccounting support

Loggat på saksnr 95957

CONTRIBUTOR *

Hei nå har jeg korrigert alle bilag som var feil i 2015 men de er nå lagtseg inn på  mva periode i 2016. Hvordan anger jeg den bokførte mva periode tilbake i tid ?? 

Dette blir jo da helt feil. Håper på en rask tilbakemelding i fra deg Sofia Sallstrøm

CONTRIBUTOR *

Hei nå har jeg korrigert alle bilag som var feil i 2015 men de er nå lagtseg inn på  mva periode i 2016. Hvordan anger jeg den bokførte mva periode tilbake i tid ?? 

Dette blir jo da helt feil. Håper på en rask tilbakemelding i fra deg Sofia Sallstrøm

CONTRIBUTOR *

Hei

Dette begynner å haste litt, så må vel kanskje ringe?

Hej,

Beklagar sent svar!

Du måste i så fall ångra alla mva-oppgaver tills du kommer till rätt period. Börja med att ångra den senaste mva-oppgaven. Alltså om senaste bokförda mva-oppgaven är period 6 i 2015 ångrar du den först. Nu kan du ångra period 5, sedan 4 osv.

Upprätta sedan alla på nytt i tur och ordning.

Med vänliga hälsningar,

Sofia Sällström

eAccounting support