avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Miriam Gjerde1
CONTRIBUTOR ***

Korrigere feil beløp i valuta til leverandør

av Miriam Gjerde1

Dansk leverandør og faktura i DKK: Registrerte betaling fra ubetalt leverandørfaktura.

Registrerte NOK riktig men glemte å endre valuta da dette var en delbetaling.

Valuta var på DKK 65000 men skulle lagt inn DKK 45000.

Hvordan fikser jeg det?

Slik er det ført nå:

2400 Leverandørgjeld 91 845,00 (feil pga lagt inn feil sum i DKK

1920 Bankinnskudd 63 814,50 (riktig beløp)

8060 Valutagevinst (Agio) 28 030,50 (blir automatisk feil her pga feil sum i DKK)

1920 Bankinnskudd 55,00 (riktig beløp)

7770 Bank og kortgebyrer 55,00 (riktig beløp)

Får jo ikke ført noe mot 2400...

5 SVAR 5

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Miriam Gjerde1
CONTRIBUTOR ***

av Miriam Gjerde1

Er litt usikker på hva du mener med system teknisk spørsmål?

Jeg lurer bare på hvordan jeg skal korrigere betalingen til utenlandsk leverandør.

Faktura er ført i DKK med kredit 2400 på DKK 64000 og D 4400 med samme beløp.

Betalingen er en delbetaling og NOK beløpet som jeg la inn samt bankgebyr er riktig  men jeg glemte å endre betalingen i DKK som skulle vært på DKK 45000. 

Det er altså denne betalingen jeg må få korrigert. 

Hvordan gjøres det?

Godkjent løsning
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei Miriam,

Det Jørn mener er at spørsmålet gjelder en teknisk løsning i Visma eAccounting og derfor flyttet han innlegget ditt hit.

Ok så slik jeg forstår så har du lagt inn betalingen med feil valuta og du ønsker å reversere og registrere betalingen korrekt?

Finner du betalingen du har registrert i Kasse og bank - Periodens hendelser - velg korrekt periode - klikk en gang på transaksjonen slik at du får flere valg.

Klikk deretter på Angre avstemming og deretter klikk på Endre transaksjon. Her kan du huke av for utenlandsbetaling, valuta DKK og korrekt beløp.

Når det er gjort så kan du klikke på Avstem - Betaling av leverandørfaktura og i menyen under vil du finne en liste over de leverandørfakturaene som ikke er avstemt som betalt.

Om jeg har misforstått så send meg gjerne noen skjermbilder for da blir det enklere å se hvordan det er ført i systemet.

Hører fra deg!

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
Miriam Gjerde1
CONTRIBUTOR ***

av Miriam Gjerde1

Hei.

Da fikk jeg fikset det og du skal ha tusen takk for hjelpen.

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei Miriam,

Det var fint å høre 😊

Bare hyggelig.

Ønsker deg en fortsatt strålende dag!

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager