avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Korrigering av bokføring

Hei! 

Klarte rote til noe greier. Skulle bokføre årets resultat (2014), men skrev feil beløp. Når eg skulle korrigere bilaget så bokførte eg med feil bokføringsdato( i dag ).

Så no lurer eg  på hvordan eg skal få dette til å bli rett? 

Mvh Sindre

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Korrigering av bokføring

Hei

Da det er et bilag og et korrigeringsbilag feil vil jeg anbefale deg å korrigere dette slik:

Opprett først et manuelt bilag som er helt likt som det første bare omvendt debet og kredit. Så gjør du det samme med korrigeringsbilagene. Pass på at korrigeringsbilagene er på samme dato som de bilagene som først ble ført feil. Da er du på en måte i null og kan føre det på nytt på korrekt måte.

Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Jeg har gjort noe lignende og trenger hjelp ...

Jeg la inn en leverandørfaktura med feil fakturadato, faktisk to uker fram i tid, på en dato vi ikke er kommet til ennå. (rart at programmet godtok det!) Først da jeg jeg skulle registrere betalingen, skjønte jeg hva jeg hadde gjort. Prøvde da å korrigere flausen,men det går ikke an å korrigere datoen! Hva skal jeg gjøre?

Highlighted

Hei

Man kan desverre ikke endre datoer på bokførte bilag. Det jeg anbefaler deg å gjøre her er å kreditere fakturaen med samme feil dato som fakturaern. Så kjeder du disse. Så oppretter du ny faktura med korrekt dato. På linken under ser du hviordan du gjør dette.

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

Håper dette var til hjelp. Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS