avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Korrigering av feilføring på 1500

Hei,

Jeg har rotet skikkelig og klart å feilføre flere beløp på konto 1500 uten mulighet til å korrigere uten at det påvirker saldo på driftskonto. Hvordan jeg har klart dette er litt uforståelig nå - særlig siden jeg ikke kan korrigere uten å knytte til en faktura. Se vedlegg.

Hvis jeg oppretter en ny faktura som da nullstiller reskontro, hvordan skal denne "betales" uten å påvirke saldo på bank/kasse. Det er jo heller ikke et tap?

PS! Jeg forsøkte å gjøre ovenstående og bokførte som tap på fordring, men det ble også feil. Hvordan kan jeg reversere sistnevnte?

Jeg har i ettertid opprettet fakturaer (som opprinnelig var i et annet system) og matchet disse mot reelle innbetalinger registrert på riktige datoer, ref. oppskrift jeg har funnet her tidligere.

Men, det er altså disse feilførte innbetalingene på konto 1920 mot konto 1500 som da må reverseres. En skikkelig floke som jeg ikke finner ut av selv.

3 SVAR 3
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Re: Korrigering av feilføring på 1500

Denne saken måtte løses av teknisk og jeg har fått et saksnummer der. Det finnes ingen måte her å slette min forespørsel i her i brukerforum, men saken kan slettes av administrator hvis mulig.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Re: Korrigering av feilføring på 1500

Uff.... føler med deg! Trist du ikke hadde mulighet til å bare slette bilagene :-)

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Sv: Korrigering av feilføring på 1500

I did through manuelt bilag. First go to instillinger, firmainstillinger, boksføringsopplysinger - be sure that those 3 are marked: 

Bruk manuell reskontroføring
Bruk manuell betaling av fakturaer
Bruk bilagstekst
Then Regnskap, bilagsoversikt, nytt bilag, choosed konto 1500, and when i manualy created faktra on next step i wrote amount in -  (example -50000,-). Then it books on kreditside, so it is corrected.

Then probaly need to kjede ...