avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Nicole Bartz
CHAMPION *

Korrigering av skatteskjema for lønns og pensjonskostnader i skattemodul i eAccounting

av Nicole Bartz

Hei.

Holder på og avstemmer skatteskjemaene i skattemodul i eAcc. for mitt AS.

Savner noen tall/konto i skatteskjema RF-1022B (lønns- og pensjonskostnader).

Har saldo på konto 5800 refusjon av sykepenger. Skal ikke da også være beløp i kolonne 4 (i kolonne 8 står det automatisk det riktoge beløpet)?

Har også gruppelivsforsikring/ulykkesforsikring og savner da MOTKONTO 5290 med tilsvarende beløp. Får ellers ikke saldo i kolonne 7 ikke å stemme med "A07 Avstemmingsinformasjon"

Kan jeg korrigere beløpene osv i skattemodul?

Mvh Nicole

3 SVAR 3
Lena Lorentzen1
CONTRIBUTOR *

av Lena Lorentzen1

Hei har samme problem med skjema RF-1022, - det blir ikke importert tall fra regnskapet over i kolonne 4 og 5, fra konto 2940, (konto 5180 i skjema) dermed vil heller ikke kolonne 7 stemme med A07 avstemmingsinformasjon) - hvordan kan enn få korrigert for dette. Finner ikke noen mulighet for å kunne fått lagt disse tall inn manuelt i skjemaet

av Cecilie Bøhn (Oppdatert ‎03-05-2021 20:11 av Cecilie Bøhn VISMA )

Hei Nicole, 

Når det gjelder konto 5800 kommer denne kun i kolonne 8  ettersom det er en konto for lønnsrefusjoner som reduserer grunnlag for arbeidsgiveravgift. 

5290 kontoen blir ikke medregnet i rf-1022 ettersom motføringen på konto 52xx rapporteres inn. 

Du får ikke korrigert direkte i skatteskjemaene, men beløpet hentes direkte fra det importerte regnskapet, altså fra bilagene som er bokført i eAccounting. 

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
Nicole Bartz
CHAMPION *

av Nicole Bartz

Hei og takk for ditt svar.

Ang. konto 5800:

Som beskrivelse på RF-1022B står det ang. kolonne 4 at, "kolonnen skal inneholde de samlede kostnadsførte og registrerte lønnsopplysningspliktige ytelser fra regnskapet for den enkelte konto..."

Så hvorfor kommer det ikke frem beløpet her?

Kan jeg evt korrigere det direkte i Altinn, eller anbefales det ikke?

Ang. konto 5290 forstår jeg ikke ditt svar. Dersom jeg ikke får med motkonto samt motbeløp, da blir summen feil, fordi da vil ikke beløpet stemme med det som ble rapportert på A-meldingene.

Det kommer frem kto 5251 med kr 4616 og kto 5252 med samme beløp, men da må vel også kto 5290 med -4616 komme frem, ellers er ene beløpet tatt med 2 ganger?

Mvh Nicole