Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Kredit nota, annulert faktura

1.

Hei. Jeg har annulert  en  faktura som ble  betalt.

Jeg skal lage en kredit nota på denne og refundere betaling til kunden , men det er ikke mulig å lage kredit nota på annulert faktura. Hva er løsning på det?

2. Jeg har sendt faktura med mva , men jeg er ikke i mva registre ennå så har jeg ikke lov til å kreve mva.

Hvordan skal jeg rette denne feilen ?

Jeg fant en del svar på dette  her : https://community.visma.com/t5/Diskusjon-i-Visma-eAccounting/Sendt-faktura-med-mva-ved-en-feil/m-p/2...

men 

Skal jeg lage en kreditnota på hele faktura med mva eller kun på mva beløpet?

2 SVAR 2

Sv: Kredit nota, annulert faktura

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Highlighted

Sv: Kredit nota, annulert faktura

Hei Norbert,

1. Har du annullert en faktura som faktisk var innbetalt ville jeg nok ha vurdert å registrere en ny faktura som betalt. Du har deretter mulighet til å opprette en kreditnota basert på fakturaen som du kan utsende til kunden.

2. Send ut en kreditnota på hele summen, endre din artikkelkontering til å ikke inkludere mva før du sender ut ny faktura til kunden.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support