avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Kreditnota fra oppdragsgiver

Hei!

Vanligvis fakturerer vi kunder og får penger inn på konto, men en av kundene våre setter inn penger på kontoen vår og sender oss en kredittnota per post. Jeg har forsøkt å lese meg opp på hvordan jeg skal registrere den men jeg kommer ingen vei. 

Er det riktig å gå via Salg-Kundefakturaer-Ny faktura- velge kreditnota? Hva gjør jeg eventuelt videre? 

På forhånd takk

Anita

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Kreditnota fra oppdragsgiver

Hei, Anita.

Om du skal opprette en kunde-kreditnota i Visma eAccounting gjøres dette ved å gå til Salg - Kundefakturaer - Ny kundefaktura. Huk så av for Kreditnota og videre velger du hvilke artikler som skal krediteres. 

Skal du registrere/bokføre kreditnota du har mottatt fra leverandør gjøres dette under Innkjøp - Leverandørfakturaer - Ny leverandørfaktura. Huk så av for Kreditnota og fyll inn Totalbeløp, eventuell mva og legg til kostnadskontoer.

Hva som blir det riktige måten å håndtere denne kreditnotaen du mottar er litt vanskelig for meg å svare på, da jeg ikke vet hva som blir mest regnskapsteknisk riktig. Vi har et faglig forum hvor du kan skrive et innlegg om du ønsker å dobbeltsjekke med en regnskapsfører.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 247578

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community :)
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei,

hvordan lage kreditnota på faktura ikke på kunder?

Edaita

Highlighted

Hei, Edita.

Om du skal opprette en kreditnota under Salg - Kundefakturaer må denne opprettes på en kunde. Det gjelder både for om du klikker på Ny kundefaktura, eller om du velger å kreditere en spesifikk faktura. Det er dessverre ikke mulig å bokføre manuelt på 1500 uten tilhørende faktura/kreditnota.

Beskriv gjerne hvordan dette bilaget skal se ut/bokføres, så kan jeg se nærmere på det om det er en annen måte du skal bokføre dette på :)

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 247578

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community :)