avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Kreditnota mot betalt leverandørfaktura

Et lite spørsmål ang. hva som er beste måte å bokføre.

Jeg har betalt en leverandørfaktura, nå har jeg en tid senere fått en kreditnota på en liten sum av denne.

Dette beløpet blir ikke utbetalt til meg, men vil bli trukket fra på min neste faktura jeg får fra denne leverandøren.

Mitt spørsmål blir da. Skal jeg legge inn kreditnota, og hvordan skal jeg da bokføre dette når jeg om en tid får en ny faktura fra denne leverandøren(og da dette beløpet er trukket fra på den nye fakturaen)?

Mvh,

Hans Petter

1 SVAR 1
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Sv: Kreditnota mot betalt leverandørfaktura

Har du fått svar på dette? Visst ikke så kan jeg vise deg hvordan jeg gjør det: 

Gå inn på leverandørfaktura og registrer kreditnotaen. Når du får neste faktura fra leverandør, legger du summen på faktura, minus summen på kreditnota inn i nettbanken. Når tiden kommer at fakturaen skal betales, går summen du hadde lagt inn, ut fra nettbank. Deretter går du inn på leverandør i regnskap og registrerer samme beløp her. Du får da en rest i regnskapet som ikke er betalt, tilsvarende kreditnotaen som du hadde lagt inn tidligere. Du går da inn på leverandør og kjeder kreditnota opp mot restbeløp