avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR ***

Kunde har betalt faktura 2 ganger

av Jan-Tore Ljøstad

En kunde har betalt en faktura to ganger.

Jeg vil da føre denne betealingen på kundens reskontro, og deretter betale den tilbake og føre den ut.

Hvordan gjør jeg det i eAccounting?

Legger ved et screenshot.

4 SVAR 4
CONTRIBUTOR *

av Niclas Lilja

Takk for enkel og fin forklaring Linn. 
Problemet er herved løst 🙂

mvh

Niclas 

Godkjent løsning
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Niclas.

Har man bankintegrasjon vil man ikke ha mulighet til å registrere fakturaer som betalt direkte fra fakturaen. 

Når du har betalt tilbake det som ble betalt for mye vil du få en bankhendelse i Kasse og bank. Denne bankhendelsen matcher du mot kreditnotaen du har opprettet, slik at denne blir registrert som betalt. 

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 159647

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
CONTRIBUTOR *

av Niclas Lilja

Hei, eg har samme "problem" med at en kunde har betalt fakturaen to ganger og eg skal betale den ene innbetalingen tilbake.

Jeg opprettet ny faktura som du sier her i denne tråden. Og registrerte den som betalt med det dobbelbetalte beløpet. Deretter krediterte eg den regningen. MEN... der stopper alt.

Eg fant også en fremgangsmåte her :
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAccounting/Salg/Hvordan-retter-jeg-en-faktura-som-er-feil/

Eg har laget ny faktura, registrert den som betalt, og deretter kreditert denne slik som sagt. Og nå står den som ubetalt regning med minus tall. Jeg finner ingenting å kjede den mot, og ikke finner jeg valget "registrere betaling" som oppskriften sier. Denne vises ikke i min nedtrekksmeny.

Hvordan får eg betalt min kunde tilbake hans penger når eg i tillegg har dette oppkoblet mot DNB?

Mvh
Niclas Lilja 

Godkjent løsning
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

Beklager sent svar på dette, men vi har stor pågang for tiden.

Dersom du skal registrere denne på kundens reskontro så må du opprette en ny kundefaktura, registrere den som betalt. Så kreditere den fakturaen og registrere utbetaling på dette. Du må ha en faktura/kreditnota for å få reskontroført det.

Dersom du ikke må føre dette på kundereskontroen så kan du føre et øvrig uttak og et øvrig innskudd.

Håper dette var til hjelp. Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS