avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Kvitteringer fra innkjøp i utlandet, Visma Scanner, valutaer

Hei.

Jeg betalte for noe i et EU land med EUR og brukte Visma Scanner for å registrere kvitteringen - med beløp i EUR og EUR som valuta.

Da jeg prøver å bokføre kvitteringen i eAccounting, så ser jeg ikke noe indikasjon av det at beløpet er faktisk i noe annet enn NOK, det ser slikt ut 

Og det er ikke noe bedre hvis jeg velger "egen kontering". 

Er det i det hele tatt mulig å registrere en kvittering for noe betalt i utlandet (på firmareise f.eks.)?

Takk!

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Kvitteringer fra innkjøp i utlandet, Visma Scanner, valutaer

Hei Yuri. 

Jeg testet dette her, og beløpet blir også bokført som 6,95 i regnskapet, altså 6,95 NOK. Det samme ble tilfelle med USD som valuta, så antar det gjelder valutaer generelt. Det tyder på at dette er en bug. Jeg kommer tilbake til deg med mer info etter å ha undersøkt nærmere. 

For å komme rundt dette må du først bokføre bilaget på vanlig måte, og deretter koble til bildevedlegget ved å klikke Koble bilde nederst. Beklager ulempene dette medfører. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 124006. 

Highlighted

Hei igjen.

Viser til mail med svar sendt 15. juni. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 124006.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Dette er fremdeles ikke fikset, slik jeg erfarer det her? Stemmer det? Jeg har samme problem som trådstarter. 

Enda en ting: I Scanner finnes det mange valutaer å velge mellom, men når man så skal bokføre i eAccounting er det bare noen få valutaer å velge mellom. Hvorfor er det slik? Jeg er tvunget til å føre i NOK, selv om jeg handler i BAM.