avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Per Arve Eriksen
CONTRIBUTOR **

Lagre dokumenter i tilbud

av Per Arve Eriksen

Hei

Ønsker en mulighet for å lagre dokumenter i tilbud etter at tilbud er generert.

4 SVAR 4

av Karoline Rønsdal

Hei Per Arve, 

Det er mulig å lagre vedlegg fra tilbud uavhengig av hvilken status tilbudet har (sendt, godkjent, levert). For å gjøre dette må du aller først åpne tilbudet og deretter klikke på vedlegget som ligger nederst til venstre i tilbudet. Da vil vedlegget åpne seg i en ny fane og du kan laste det ned/lagre det.

Per Arve Eriksen
CONTRIBUTOR **

Hei Karoline

Kan ikke se det stemmer.

Det er ingen lagre funksjon etter at en har lastet ned dokumentet.

Det lagres ikke automatisk.

Det er ingen lagre "knapp" under handling.

mvh

Per Arve Eriksen

Hei igjen, 

Kanskje jeg har misforstått, men når du oppretter et tilbud får du mulighet til å legge ved PDF. Klikker du på bildet for "legg ved PDF" kan du velge et dokument fra en mappe på din datamaskin - velge "åpne" - da vil vedlegget legge seg i tilbudet. 

Deretter kan du jobbe videre med tilbudet, velge sende som e-post eller skriv ut som PDF, eventuelt velge et alternativ for handling. Når dette er gjort kan du senere gå tilbake til tilbudet - åpne det og så klikke på vedlegget som ble lagt ved. Da vil det åpne seg i en ny fane i nettleseren din og du kan så laste det ned og lagre det. 

Er du usikker på hvordan dette gjøres er det bare å ta kontakt med vår supportavdeling, slik at en av våre konsulenter kan hjelpe deg videre med dette 🤗

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community

Godkjent løsning
Per Arve Eriksen
CONTRIBUTOR **

Hei Karoline

Ja det er greit når du lager tilbudet.

Men det er et ønske å kunne lagre dokumenter i ettertid, som tilbud fra leverandør, datablader etc. for det skjer at en glemmer å legge dette inn når tilbud genereres.

Kan man ikke lagre i ettertid kan disse dokumentene forsvinne og da misser vi sporing.

mvh

Per Arve Eriksen