avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

TrineB
CONTRIBUTOR **

Leverandørfaktura feilført med mva, skulle vært ført uten mva

av TrineB

Hei.

Jeg har ført en leverandørfaktura med moms, når den skulle vært uten:

spør eksperten.PNG

Betalingen ble foretatt 08.02.21 og ført som følger:

spør eksperten II.PNG

Hva kan/bør jeg gjøre her?

Hilsen

Trine

6 SVAR 6
TrineB
CONTRIBUTOR **

av TrineB

Hei Silje,

Takk for svar.

Et siste lille spørsmål for å unngå enhver misforståelse i denne sammenheng; jeg bokfører fakturaen uten mva-kode, slik under, men lar det stå avkrysset for 'Registrer beløp inkl. mva'. Er dette korrekt oppfattet?

spør Silje.PNG

Hilsen

Trine

Godkjent løsning
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei igjen Trine,

Ja det valget 'Registrer beløp inkl. mva' har da ingen funksjon egentlig så den kan du bare la stå som den er 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
TrineB
CONTRIBUTOR **

av TrineB

Supert. Tusen hjertelig takk for god hjelp.

Hilsen Trine

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Bare hyggelig Trine 😊

Ha en fortsatt strålende onsdag!

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Godkjent løsning
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei Trine,

Det enkleste i dette tilfellet er å angre avstemning på betalingen, anullere leverandørfaktura som er feil med mva, opprette en ny leverandørfaktura og avstemme betalingen mot denne.

Gjør følgende:

1. Gå til Kasse og bank, Velg Konto: Driftskonto og Periode: Februar. Finn utbetalingen 08.02.2021 som er avstemt. Klikk en gang og deretter Angre avstemming.
  2. Gå til Kjøp, Leverandørfaktura og finn den feile leverandørfakturaen (bilag C4). Klikk en gang, Handling og deretter på anullere.
  3. Opprett deretter leverandørfaktura på nytt uten mva som du har gjort tidligere.
  4. Registrer betalingen ved å gå tilbake til Kasse og bank og finn utbetalingen som i steg 1 den 08.02.2021, og Avstem eller bokfør mot den nye leverandørfakturaen du nettopp laget i steg 3.

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Da må du lage et korrigeringsbilag, 

Det er flere måter å gjør det på, med hejlp av systemet, eller manuelt bilag.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen