avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CHAMPION *

Lønn i Visma eAccounting

av Lotte Valla

Hei!

Skal nå forsøke å ta i bruk lønn i Visma Eaccounting men trenger svar på noen spørsmål.

Har lagt inn inngående saldo for tidligere lønnskjøring fra annet system.

Kommer summer hittil i år når lønnsslipp er godkjent? Vises ikke på forhåndsvisning, er det riktig?

Får vi skrevet ut lønns og trekk oppgave ved årest slutt?

Går det ikke å legge inn faste satser for timelønn, 50% overtid, 100 % overtid?

Vil gjerne høre fra flere som har tatt i bruk lønn. Er litt usikker på om jeg går for den..

Mvh Lotte

9 SVAR 9
Godkjent løsning
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei Trygve.

Inngående saldo er kun ment for å registrere lønn hittil i år for en eller flere ansatte hvis man begynner med eAccounting Lønnslipp midt i året (se mer info på side 12 i denne guiden). De Inngående saldoene som nå er lagt inn må først reverseres. Deretter må du legge inn en, total Inngående saldo (ref. side 12 i guiden).

Jeg regner med at det har blitt sendt A-melding for disse lønningene tidligere, i tillegg til lønningene resten av 2015 (og januar 2016?). Hvis du f. eks skal sende første A-melding fra eAccounting for februar (med frist 5.3) må du huske å sette Oppstart A-melding til Februar på Innstillinger -> Firmainnstillinger -> Lønnsopplysninger. Setter du den tidligere (i dette eksemplet) vil du måtte sende tidligere A-meldinger på nytt. Jeg anbefaler å gjøre dette først. Deretter kan du bokføre tidligere lønninger ved å klikke Ny lønnslipp og velge Vanlig Lønn (ikke Inngående saldo). 

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 84573.

CONTRIBUTOR *

av Trygve Karlsen

Hei

Har lagt inn lønnsslipper fra gammelt lønnsprogram, som Inngående Saldo fom. 01.01.2015 tom. 10.08.2015

Hvordan får jeg bokført dette.

Ser under Lønnslipp- Bokførte lønnsslipper, at de ligger der, men går jeg til Regnskap-Utskrifter- utbetalingsliste lønn, viser den 0.-

Ser at det også på andre utskrifter ikke registreres ?

Noen som har noen forslag

På forhånd takk

Godkjent løsning
CHAMPION *

av Lotte Valla

Hei!

Har sendt print av bildene til support.

Mvh 

Lotte

Godkjent løsning
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

Hittill i år verdiene kommer på lønnslippen når den bokføres, men den skal også synes på forhåndsutskriften på en lønnsslipp. Sjekk da om den inngående saldoen er lagret på den ansatte du tester på. Dersom dere ikke ser dette anbefaler jeg at du sender oss en mail med skjermbilder av hva som er registrert på ingående saldo og hva som vises på lønnsslippen. Så kan vi se videre på dette. Men slik er det nok best å ta over mail fremofor her på community hvor slike bilder blir synlige for alle.

Etter at A-meldingen ble innført så er det ikke lenger noe Lønns og trekkoppgave. Men det skal nærmere nyttår komme en rapport som gir en oppsummering for hver ansatt.

Du kan ikke legge inn prosentsatser på de lønnsartene. Så du må legge inn det faktuiske beløpet.

Man kan desverre ikke legge inn feriepengegrunnlaget, kun feriepenger. Men ut fra feripengene skal man kunne regne seg til grunnlaget.

Håper dette besvarte alle deres spørsmål.

Velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen, eAccounting support

Visma Mamut AS

CHAMPION *

av Lotte Valla

Hei!

Savner tilbakemelding på denne?

Mvh

Lotte

CHAMPION *

av Lotte Valla

Hei!

Flott 🙂 

Mvh

Lotte

av Christina Mathisen

Hei

Vi må bare gjøre noen undersøkelser her før vi kan gi dere best mulig svar.

Jeg legger også ved guiden for Lønnsslippmodulen.

Mvh Christina eAccounting support.

Visma Mamaut AS

CHAMPION *

av Lotte Valla

Hei!

Takk for tilbakemelding Kjartan 🙂

Ja jeg tror jeg avventer til det er prøvet ut litt mere. 

Avventer svar fra Visma også, må jo vite at det blir riktig.

Må få slettet inngående saldo også for det ble ikke bra.

Vi får krysse fingrene for at det kommer etterhvert, greit med alt på ett sted 🙂

mvh

Lotte

CONTRIBUTOR *

av Kjartan Tyvand

Hei Lotta

Jeg er antagligvis på samme sted som deg når det gjelder lønnsprogrammet, men jeg forsøkte nå en test på lønnskjøringen for å se på om saldiene ble oppdaterte. Det ble de ikke helt. se vedlegg.

Som du ser av lønnsslippen så ble ikke linjen med timelønn oppdatert med tidligere timelønn, og feriegrunnlaget akkumulert nederst i slippen ble heller ikke oppdatert.

Jeg har lagt in IS Feriepenger årets, samt bruttolønn, nettoutebetalt og minus skattetrekk. Fant ikke noen logisk måte å legge inn feriepengegrunnlaget, så det mangler.

Så jeg trenger nok litt assistanse, jeg også.

Jeg har veldig lyst til at dette skal fungere:-) Men pr.dd. er jeg fristet til å fortsette med gammelt system.

mvh

Kjartan