avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Leah Hovland
CONTRIBUTOR *

Lønnsart diett

av Leah Hovland
Har forstått at lønnsart diett ikke finnes i Visma E accounting lønn. Noen som vet hvordan dette gjøres sånn at det blir riktig på lønnslippen?
11 SVAR 11
Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei Reidulv.

Det er synd å høre at du ikke er fornøyd med Visma eAccounting Lønnslipp. Programmet er en tilleggsmodul, som er ment å støtte de vanligste behovene for småbedrifter. Det finnes egne lønnsprogrammer som dekker mer. Visma har planer om å lansere et nettbasert lønnsprogram som vil støtte integrasjon med Visma eAccounting. Slik det ser ut nå estimeres lanseringen til 1. kvartal 2017. Mangler du lønnsarter fram til dette må du bruke et annet lønnsystem, eller sende A-melding manuelt direkte på Altinn. For å føre lønnsbilagene i Visma eAccounting kan du opprette et bokføringsforslag som vist her. Jeg håper du kommer fram til en god løsning for dette. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 152021.   

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei igjen Fredrik. 

Vi jobber for å få på plass lønnsarter for firmabil i Visma eAccounting Lønnslipp, men kan ikke love noe i forhold til dette. De vil isåfall komme tidligst rundt årsskiftet.

Mvh.

Edvard Berntzen¨

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 151560. 

Reidulv Halsnes
CONTRIBUTOR **

av Reidulv Halsnes

Lønnsslipp-løsningen er en flopp, fullstendig ubrukelig når den ikke dekker alle funksjoner som ligger i A-meldingen!

Skjerp dere!

av Edvard Berntzen

Hei.

Jeg skal undersøke dette og komme tilbake til deg. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 151560.

Fredrik Gørrissen
CONTRIBUTOR *

av Fredrik Gørrissen

Hei!

Hvordan er det med lønnsart 3003 for firmabil? Når blir denne støttet i eAccounting lønn?

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei igjen. 

4. juli ble 4 nye lønnsarter tilgjengelig i Visma eAccounting Lønnslipp, bla. diett. 

- Diett 6-12 timer

- Diett over 12 timer

- Reise m./overnatting

- Honorar u./feriepenger

Se en komplett oversikt over lønnsarter som støttes her.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 83750.  

Ingvar Fleten
CONTRIBUTOR *

av Ingvar Fleten

Dette må dere nok få på plass, det er vel ikke helt uvanlig å ha diett. 

Synd, for lønnslipp og automatisk generering av a-melding er ellers en veldig fin funksjon som fungerer bra.

Einar Dehli
CONTRIBUTOR *

av Einar Dehli

Takk for klargjørende svar.

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei igjen.

Vi tar innspillet ditt til etteretning. Ønsket om diettkoder ligger i vår backlogg og vi håper å kunne støtte dette i løpet av 2. kvartal 2016. Det er også planlagt et eget, nettbasert lønnsystem innen 3. kvartal 2016, som vil ha flere lønnsarter og mer funksjonalitet. Dette vil etterhvert støtte integrasjon til Visma eAccounting også.

Ettersom eAccounting Lønnslipp ikke støtter diettkoder må du bokføre all lønn i eAccounting manuelt. For å sende A-melding kan du levere manuelt i Altinn, eller via et annet lønnsystem. Du kan ikke rapportere bare diett i Altinn, og resten av lønnen fra Visma eAccounting. Foreløpig kan du dessverre ikke bruke eAccounting Lønnslipp hvis du har behov for innrapportering av diett. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 83750.

Einar Dehli
CONTRIBUTOR *

av Einar Dehli

I Altinn får jeg beskjed om at jeg ikke kan redigere A-meldingen når den er sendt inn fra et system. 

Det betyr at Lønnslipp er ubrukelig for meg? Selv om jeg bare har noen få reiser i året? Når dere støtter så mange lønnsarter som dere allerede gjør, kan jeg ikke skjønne hvorfor dere ikke har med de vanligste diettkodene i tillegg. Eller har en åpning for å legge til egne koder. Er støtte for diettkoder med på utviklingsplanen? Å slippe å vedlikeholde Excel-beregninger av lønn og manuell registrering av A-melding var en viktig grunn for meg til å velge eAccounting. Jeg har så enkle lønnsbehov og så få reiser at å kjøpe et mer avansert lønns-/reiseutleggssystem ikke er regningssvarende.

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei Leah.

Beklager sent svar!

Det er mulig man kan innberette diett på en annen lønnsart, eller endre A-meldingen etter at den er sendt til Altinn. Men jeg må be deg høre med Altinn om hva som er lov å gjøre her. Hvis det eneste alternativet er å sende A-melding direkte i Altinn må man gjøre dette, evt. bruke et annet lønnsprogram som støtter lønnsarten. Visma eAccounting Lønnslipp er en tilleggsmodul beregnet på bedrifter med enkle behov, og har begrenset funksjonalitet i forhold til et eget lønnsprogram desverre.

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Logget på saksnr. 73810.