avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted
CHAMPION *

Lønnslipp i strid med GDPR??

Jeg lurer på hvordan kryptert lønnslipp på pdf kan være i strid med GDPR men overføring til app ikke er det?
Er dette en måte og tvinge folk til å bruke app'en?  Jeg har flere "eldre" kunder, som i dag synes at epost ( pdf)  er i "grenseland" - de har garantert ingen ønsker om å få lønnslipp på app. Betyr dette at jeg må gå over til å sende lønnslippen i posten?

Er dette seriøst?  Hvis øvrige leverandører av lønnsystem ikke kommer med slik "tvang" så skal dere ikke se bort i fra at jeg skipper eAccounting lønn og kjører det i andre systemer.

Jeg ønsker litt mer informasjon om hvorfor dere mener dette tiltaket må til.

"

På bakgrunn av General Data Protection Regulation (GDPR) vil det etterhvert ikke være mulig å sende lønnsslipp via e-post fra Visma eAccounting.
Vi anbefaler derfor at du sender lønnsslipper til Visma Employee appen fremover. Dette innebærer at dine ansatte må laste ned mobilappen. Les mer om Visma Employee her"

Arne Johansen

Daglig leder ARJO Regnskap AS
3 SVAR 3
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Sv: Lønnslipp i strid med GDPR??

Hvor fikk du den beskjeden? Kan ikke huske å ha leste dette før du nevner det her. 🙂

CHAMPION *

Når jeg laget en lønnslipp for en kunde så poppet varselet opp. 

Arne Johansen

Daglig leder ARJO Regnskap AS
Highlighted

Hei @Arne Johansen,

I forbindelse med GDPR har vi hatt ganske strenge internkontroller av alle våre systemer. I denne kontrollen ble sending til appen fremmet som et sikrere alternativ enn kryptert PDF. Bakgrunnen for dette er at personnr. benyttes som passord ved kryptert PDF. 

Når det er sagt så kommer vi ikke til å fjerne dette som et alternativ på en lang stund. Bakgrunnen for meldingen er selvfølgelig at vi ønsker å oppfordre våre brukere til å ta i bruk det sikreste og anbefalte alternativet. Ser dog at det i meldingen fremstår som om vi tvinger dette på allerede nå - det beklager jeg. Vi skal få endret meldingen slik at den er mer i tråd med det jeg skriver her. 

Håper dette var oppklarende. Ta gjerne kontakt om du har ytterligere spørsmål!

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS