avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CHAMPION *

Lønnsmodulen- feil kontering av Elektroniksn kommunikasjon?

Jeg har sett to kunder fått denne lønnsarten feil kontert i eAccounting. Meningen har vært å få fri telefon/internett inn i grunnlaget for forskuddstrekk og arbeidsgiveravgift i stedet har kr 366 blitt kostnadsført på 6900 og utbetalt til den ansatte 

2 SVAR 2
Highlighted

Sv: Lønnsmodulen- feil kontering av Elektroniksn kommunikasjon?

Hei!

Først vil jeg bare spørre om det er denne guiden for elektronisk kommunikasjon du har brukt? Det finnes tre forskjellige lønnsarter for elektronisk kommunikasjon i Visma eAccounting Lønn. Se full oversikt her.

1. Elektronisk kommunikasjon (natural ytelse): denne er med i grunnlaget for arbeidsgiveravgift og trekkgrunnlag. Standard kontering er D5210 K5290

2. Elektronisk kommunikasjon (utgiftsgodtgjørelse): også med i grunnlaget for arbeidsgiveravgift og trekkgrunnlag. Standard kontering er D6900 K2930

3. Elektronisk kommunikasjon (utgift, u/ skatt): denne er ikke med i grunnlaget for arbeidsgiveravgift, og heller ikke i trekkgrunnlaget. Standard kontering er D6900 K2930

Det kan også være at det er blitt gjort endringer på innstillingene for kontering. Kunne du ha sjekket om disse innstillingene ser ut som de skal? Det er f.eks. en egen rute for Fri telefon.

Ønsker deg en fin dag videre!

Logget på saksnr.: 533095

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CHAMPION *

Sv: Lønnsmodulen- feil kontering av Elektroniksn kommunikasjon?

Jeg har ikke selv brukt lønnsmodulen, så bare at det var blitt feil på de to første kundene jeg sjekket.

Jeg ser de har brukt punkt 3 i stedet for punkt 1 og gir beskjed til de det gjelder.

Takk for info!

Mvh

Ottar