Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CHAMPION *

MVA-kode eller manuell føring mot MVA-konto?

Hei

Dette bildet som jeg har delt fra Dropbox viser utfordringen: https://www.dropbox.com/s/ec10y1kk0unhzoh/Skjermbilde.PNG?dl=0

Det jeg lurer på er:

1. Noen fakturaer kommer med MVA som egen linje (slik som denne), mens andre kommer uten MVA lagt inn som egen linje. Hva kommer dette av?

2. I det tilfellet hvor en faktura ikke har MVA som egen linje, og jeg skal føre kostnaden med MVA, burde det ikke da vært slik at jeg kun velger kostnadskonto og MVA kode, og at MVA blir automatisk håndtert av systemet i bakhånd? (dvs at man kun har en føring mot 2400, og en føring mot kostnadskonto, når man fører bilaget, men systemet sørger for at riktig beløp også blir ført mot MVA-konto 2710)

1 SVAR 1

Sv: MVA-kode eller manuell føring mot MVA-konto?

Hei,

Jeg fikk dessverre ikke åpnet linken fra dropbox, men tror jeg vet årsaken.

Dersom du mottar en Autoinvoice hvor du allerede har leverandøren registrert fra før i eAccounting.

Men på grunn av litt annerledes stavet navn eller MVA bak org.nummer så klarer ikke autoinvoice alltid å skjønne at det er den samme leverandøren.

Da foreslår programmet å opprette en ny leverandør.

Dersom du da ikke ønsker dette, men velger den leverandøren du allerede har inne så klarer ikke programmet å foreslå kostnadskonto og mva konto slik den skal. 

Da må både kostnadskonto og mva konto legges inn manuelt.

Dette er rapportert som en feil til teknisk avdeling, og de jobber med å løse dette.

Jeg oppdaterer denne tråden igjen så fort jeg vet mer.

Ønsker deg en riktig fin fredag Smilefjes glad

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

Logget på saksnr 382910