avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

trykkreklame
CONTRIBUTOR **

MVA-meldingen og leveranørfaktura - Avvik og inngående mva

av trykkreklame

Hei

Vi skal sende inn mva-melding, men på ingen av våre leverandørfakturaer er det blitt registrert at vi har betalt mva. Dette medfører da at vi må betale mer mva enn vi mener vi skal. 

Dette medfører at vi får skal sende mva-melding blir bedt om å verisifsere absolutt alle utgående og inngående fakturaer. Så noe er feil her. Merker med at mva aldri synes på inngående fakturaer. Har en del skjermbilder jeg kan sende som vil forklare det lettere, om det kan sendes uten at det er offentlig. 

2 SVAR 2
Mats Kvamme
VISMA

av Mats Kvamme

Hei,

For fremgangsmåte for å rette mva-melding kan du følge denne guiden

Retting av mva-melding (link).

Det er viktig at riktig mva-kode er satt på kostnadskontoen du benytter på leverandørfakturaen. Dette kan du endre ved å gå til Innstillinger-Kontoplan og finne frem kontoen. Ved å trykke på rediger kan du velge riktig mva-kode. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community

Med vennlig hilsen
Mats Kvamme
Visma eAccounting AS
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen