avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anskar Guttorm Grimsrud
CONTRIBUTOR ***

MVA registrert

av Anskar Guttorm Grimsrud

Er registrert i MVA-registeret 20/4 men er det noen mulighet til og sette en spesifikk dato i steden for en periode da dette blir feil da alt før den 20/4 er MVA fritt.

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Mathias.

Dette vil jeg anbefale deg å spørre Skatteetaten eller Altinn om, da de vil kunne gi det et bedre svar på dette enn det vi på teknisk support for Visma eAccounting kan. Det kan og være en ide å skrive et innlegg i vårt faglige forum hvor du vil kunne få svar fra regnskapsfører.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Lurer på en ting, er det noen negative sider å melde forhånd hos MVA registeret? Det er snakk om et helt nytt selskap

Takk for svar!

uffe75
CHAMPION *

av uffe75

se bort fra forrige innlegg, har startet ny tråd

uffe75
CHAMPION *

av uffe75

Hei,

fortsetter i denne tråden da det er "i samme bane" som tidligere.

Spørsmålet mitt er hvilken mva kode skal benyttes på salg før man blir MVA pliktig? Kode "I - innenfor mva området, ingen mva" eller <Ingen mva>.

og hvilken konto skal salgene føres på? konto 3020 eller 3120?

mvh

Ulf

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Trine!

Har du sørget for å bokføre MVA som en egen kontolinje på det manuelle bilaget du opprettet? Du må velge MVA-kontoen og bokføre MVA beløpet på den kontoen. Dette er noe som ofte blir glemt da enkelte regner med at det skjer automatisk så lenge man har riktig MVA-kode på inntekt/kostnadskontoen.

Vennligst gå til bilagsoversikten i eAccounting og kontroller om MVA-kontoen står som en egen lnje på det gjeldende bilaget. 

Med vennlig hilsen,

Christoffer Santander Braute
Supportkonsulent, Visma Mamut AS

(35635)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

vi har lagt bokført manuelle bilag med momskode for inng avg.. Beregnet avgift fremkommer på rapport Mva per transaksjon, men ingen beløp er bokført. Hva skyldes det, hvordan får vi beløpet til å bli bokført? Som følge av at beløpet ikke er bokført kommer det heller ingenting på momsoppgaven.

Hvordan løses dette enklest mulig?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Godkjent løsning
Thomas Pawlowski1
VISMA

av Thomas Pawlowski1

Hei,

Det er ikke mulig å velge en dato.

Men. Det er artikkel kontering som styrer om salg er bokført med moms eller uten. Det er også mva rapport kode på hver enkel hovedboks konto som styrer om et bilag kommer opp på mva oppgaven eller ikke. 

Mvh

Thomas

eAccounting support