avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Manuell bokføring av bilag, og bilagsnummerserier

Hvordan får jeg bokført manuelle bilag mot 2910 Gjeld til eier. Alle bilag blir betalt av eiers private bankkonto, men jeg får ikke endret på konto 1920. Det er jo idiotisk om jeg må gjøre som det ble anbefalt av andre frustrerte i 2016, og opprette en "fake" konto. Vi er nå tross alt nesten halvveis gjennom 2018!

Og hvordan får jeg byttet ut bilags"nummer"seriene A, B, C osv til f eks 3000, 5000, 7000, 9000 osv? Nummerstemplene mine har ikke bokstaver. De har tall, og det er tall jeg vil bruke. 

For meg som regnskapsfører er dette programmet rett og slett for dårlig. Og hvis det ikke blir er betydelig forbedring i løpet av sommeren, så vil ikke denne lisensen bli fornyet.

1 SVAR

Sv: Manuell bokføring av bilag, og bilagsnummerserier

Hei Mette Helene,

Beklager for sent svar!

Det stemmer at man ikke kan opprette en konto under innstillinger - kasse og bankkonto som kan knyttes opp mot 2910.

Men du kan registrere fakturaer betalt mot balansekonto dersom du aktiverer dette under innstillinger - firmainnstillinger - bokføringsopplysinger. Marker boksen for Bruk manuell betaling av fakturaer. 

Dermed kan fakturaer registrere som betalt mot 2910 via manuelt bilag. Se fremgangsmåte her.

Når det gjelder endre bilagsnummerserie, er dette dessverre ikke mulig å endre.

Men det er et veldig godt innspill til forbedring!

Jeg vil anbefale deg å opprette dette som Idè i vår Idèbank, slik at også flere kan stemme frem din idè. 

Ønsker deg en riktig fin fredag!

Med vennlig hilsen

Lisa Rognerud
Visma Mamut Support