Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Manuelt bilag - Endring i Visma's logikk

Hei.

Jeg har t.o.m. mai i år ført renteinntekter fra crowdfunding på den måten jeg ble rådet til tidligere. Dvs. at jeg oppretter et manuelt bilag med 1923 Debet (min konto for kapital som er overført til min klientkonto hos crowdfunding-selskapet) og Kredit på 8050. Hver måned har jeg laget en kopi av forrige måneds transaksjon, endret dato + kalkulert ut valuta på transaksjonsdato (SEK / DKK til NOK).

Renteinntektene blir ikke utbetalt til mitt selskap, men står inne på klientkontoen til de blir reinvestert. Når jeg en sjelden gang overfører tilbake til selskapet mitt, så kjører jeg K 1923 og D 1920.

Når jeg forsøkte dette nå, så fikk jeg følgende melding (se bildevedlegg) og blir nektet å utføre handlingen. Noe må dermed ha blitt endret i Visma.

Vennligst forklar hvordan jeg må gjøre dette nå.

2 SVAR 2

Sv: Manuelt bilag - Endring i Visma's logikk

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Highlighted

Sv: Manuelt bilag - Endring i Visma's logikk

Hei, Roger.

Beklager for ubeleiligheten, Vi har hatt noen kunder med en lignende problemstilling.

Løsningen for disse har vært å opprettet bilaget manuelt, og ikke kopiere et tidligere bilag.

Om du prøver å opprette bilaget manuelt, og du enda får samme problemet. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 45 50 61 50.

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Content Administrator