avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Merverdiavgift

av Anonymous

Går nå fra daTax til eAccounting. Har begrenset fradragsrett for merverdiavgift (kan trekke fra 69 %). I daTax har jeg løst dette ved å sette alle utgiftskonti med avgiftssats 0 og ført inn kostnadene med bruttobeløp. For hver periode har jeg manuelt beregnet inngående merverdiavgift ved å gå gjennom alle aktuelle kostnadskonti og ført bruttotallene inn i et regneark, som beregnet "min" fradragsprosent. Summen av "mitt" fradrag ble ført D 2710 (for varer med 25 % MVA) (og D 2711 for varer med 15 % MVA) og K 7999. I daTax hentet Omsetningsoppgaven beløpet fra konto 7999 til post 8.

Kan jeg bruke samme fremgangsmåte i eAcconting og i forhold til den nye avgiftsoppgaven?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Per Karsten.

Jeg har fått dobbeltsjekket dette. Da det ikke finnes forholdsmessig mva i Visma eAccounting må dette gjøres manuelt. Så lenge det ikke er snakk om import mva, kan du gjøre det på den måten du forklarer over her.

Ønsker deg en fin dag videre! 🙂

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 234957

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Per Karsten. 

Jeg skal undersøke dette litt nærmere for deg og vil komme tilbake til deg med en oppdatering så fort jeg vet noe mer 🙂

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 234957

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂