avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Terje Guttormsen
CONTRIBUTOR **

Mva registrert

av Terje Guttormsen
Hei, Jeg har nylig blitt mva registrert. Da jeg kom over 50 000 krediterte jeg siste faktura og sendte ny faktura inkl mva. Kunden betalte jo selvfølgelig bare momsen. Hvordan bokfører jeg dette? Visma vil ikke godkjenne beløpene da jeg ikke for koblet innbetalingen med en kreditnota og en faktura.
5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Terje,

Jeg sender deg en epost angående dette så vi kan avtale videre fremdrift.

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support 

Terje Guttormsen
CONTRIBUTOR **

av Terje Guttormsen

Hei Tobias,

Jeg får det ikke helt til nei, er det mulig å få online support ved en anledning ved at dere logger dere inn på min konto?

Mvh

Terje Guttormsen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Terje,

Det du kan gjøre her er å angre kjedingen av betalingen og den opprinnelige fakturaen. Du kan gjøre dette slik som vist i denne artikkelen. Etter at dette er gjort kan du kjede sammen betalingen på nytt, denne gangen mot den nye fakturaen. Registrer dette som en delbetaling. Registrer deretter siste betalingen for kunden, angående betalingen av mva-beløpet også mot fakturaen. Den vil da gå i 0.

Fakturaen som var betalt i forrige omgang har du så vidt jeg forstår kreditert, så disse skal da også være oppgjort og alt være ferdigbehandlet.

Håper dette var til hjelp

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support 

Terje Guttormsen
CONTRIBUTOR **

av Terje Guttormsen

Hei Edvard,

Kunden har allerede betalt den første fakturaen uten mva ja.

Denne kreditterte jeg da jeg var registrert og sende ut ny faktura med mva. Kunden betalte da differansen.

Mvh

Terje

av Edvard Berntzen

Hei Terje. 

Har kunden allerede betalt den første fakturaen (uten mva)? 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 111861.