Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

Når alt er avstemt og du har beregnet og bokført skatten....

Hei!

Jeg er godt i gang med årsavslutningen, med bare 1 kunde og 3 mnd drift, samt bankintegrasjon har det vært en lek!

Jeg har kommet til punktet: "Når alt er avstemt og du har beregnet og bokført skatten.....".

Hvordan beregner og bokfører jeg skatten?

4 SVAR 4

Sv: Når alt er avstemt og du har beregnet og bokført skatten....

Hei Jan-Tore,

Gjelder dette for et AS skal du ha bokføringsforslaget "Bokføring av årets skatt" når du går inn på ditt konteringsbildet. Utregnet skatt for året skal da posteres automatisk, ut ifra de tallene som har blitt ført inn i Visma eAccounting.

Er du fortsatt litt usikker på hvordan dette gjøres vil jeg anbefale deg å se litt gjennom følgende link: https://community.visma.com/t5/Faglig-diskusjon/Bokfore-skatt-arsavslutning/td-p/32170

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR ***

Takk for tilbakemelding!

Betyr det at jeg skal kjøre bokføre med bokføringsforslaget "Bokføring av årets resultat" først, og deretter bruke "Bokføring av årets skatt"?

Jeg har ikke bokført noen av de nå, og da får jeg opp tall automatisk på den første, men bare 0,- på skatt.

CONTRIBUTOR ***

Et oppfølgingsspørsmål. Hvilken dato skal det være på bokføring av årets resultat? I 2018 eller 2019?

Highlighted

Hei igjen,

Bokføring av årets resultat skal alltid være siste føring registrert i regnskapsperioden. Altså, registrer betaling av skatt før du bokfører årets resultat.

Dato for årets resultat skal alltid settes til den siste datoen i regnskapsperioden, altså 31.12.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support