avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Sissel6
CONTRIBUTOR ***

Når kommer endringen på Feriepengelista?

av Sissel6

Hei:)

Når kommer endringene på at det kun er kjørte lønninger som kommer frem på lista og ikke den kalkulerte i tillegg? Det stor i mars 2019 at det skulle komme en endring. Nå er det gått 9-10 måneder....

2 SVAR 2

av Turi M Sorensen

Hei Sissel

Det er dessverre ingen endring på dette per nå.

1. Hvis du skriver ut feriepengeliste under Betaling og rapportering i lønnskjøringen, vises avsatte feriepenger hittil i år inkludert denne lønnskjøringen.
  2. Skriver du  ut feriepengelisten under Payroll | Rapporter | Standardrapporter | Feriepenger tar systemet i tillegg med seg verdier fra den åpne lønnskjøringen. Dette innebærer at når du f.eks. har fullført lønnen for april, vil listen umiddelbart oppdateres med avsetningene for mai. Ønsker du en feriepengeliste f.eks. pr april må du huske å ta ut denne i lønnskjøringen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support

Sissel6
CONTRIBUTOR ***

av Sissel6

OK så det vil si at jeg må huske å kjøre feriepengelista ut før jeg godkjenner selve lønnskjøringa eller  så tar den med måneden etter? Visste ikke at man kunne få ut lista to forskjellige steder?