avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Jorunn Paulsbo2
CONTRIBUTOR ***

Naturalytelser - nye regler i 2021

av Jorunn Paulsbo2

Dersom man f.eks. ønsker å bruke hele eller deler av det beløpet man kan gi i gave/naturalytelser skattefritt (kr 5000 uten spesiell anledning) til å redusere verdien av en sjablong-naturalytelse som f.eks. fri bil eller 

Ekon tjenester - hvordan skal vi få til det så det blir riktig på lønnsinnberetningen og i A-meldingen?

Blir det opprettet egen lønnart med motsatt fortegn - og der man kan sette inn beløp selv?

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jorunn Paulsbo2
CONTRIBUTOR ***

av Jorunn Paulsbo2

Godtar at dette er løsningen som er mulig i systemet. men lurer da på hvordan reversenere allerede innberettet fri telefon?

Godkjent løsning
Turi M Sorensen
VISMA

av Turi M Sorensen

Hei Jorunn.

Dersom transaksjonen har vært løpende fram til nå, så setter du en sluttdato 31.12.2020 på LA 23000.
Dersom transaksjonen har en startdato 01.01.2021, så kan du slette transaksjonen.  
Dette vil da medføre at innberettet telefon fom 01.01 vil bli tilbakeført.

Så kan du føre dette som gave i regnskapet istedet, slik Jørn beskriver.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Mvh Turi M. Sørensen, Visma eAccounting Support

av Jørn Karlsen

Hei

Fri bil ville jeg ikke gjort det med, da du der oppgir: liste pris osv.

Men Elektronisk kommunikasjon, kan du gi nå fra 01.01.2021 som gave. Da bokføres det på konto 5900 Gaver til ansatte, fradragsberettiget i stede for konto 6900 Telefon.

Da skal dette ikke innberettes i lønn.

Men du må passe på at beløpet ikke overstiger kr. 5000,- pr. år pr. person.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen