avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Nishti
CHAMPION *

Negativ tall i MVA

av Nishti

hei har fått Negativ tall på MVA melding ,har snakket med support og de anbefalte å snakker med dere.

jeg har Norsktipping i butikken . jeg kobbelet de salgene fra pc kassen rett til Visma sin system med konto 3120 som 0% MVA .

så Norsktipping trekkes de salgene som kommer på min pc -kassen som autogiro hver tirsdag.de kontantene som  jeg får i dem kasse  beholder jeg, fordi de trekkes i bedriften sin konto som autogiro i banken. så bokfæringen kommer slik

1.  i dagsoppgjør  ser ut slik

3120 k    500kr

da de trekkes som autogiro bokfører jeg slik

1920 k

3120 D

og på MVA meldingen kommer som negativ tall på post 6 da åpner jeg de alle de autogiroene.

kommer på D

kan dere hjelper meg hva er feilen?

og  salgene kommer på K  

2 SVAR 2
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Det er veldig vanskelig å svare deg uten mer informasjon. Vennligst send meg skjermbildet av mva meldingen, hva du mener er feil og bilde av bilagene slik at jeg kan se føringen så kan jeg se om vi kan hjelpe deg.

Alternativt om du ikke ønsker å dele dette i et åpent forum kontakt vår support avdeling på telefon eller send oss en mail med mer informasjon.

Support avdelingen vår kan ikke hjelpe deg med selve føringen, men guide deg slik at du selv kan rette opp mva kodene. Her har du også en guide som beskriver hvordan dette kan gjøres, klikk her.

Ønsker du en konsulent som sitter sammen med deg og ser på dette samt hjelper deg å rette opp i dette så kan du booke deg en time med vår konsulent avdeling, klikk her. Timen koster 700 kr eks. mva per påbegynte halvtime. 

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager

av Renate Martensson

Hei,

Hvilket system bruker du, så kan jeg overføre spørsmålet ditt til riktig Community.

Mvh Renate,

Visma HRM Support