avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Ny lønnsart, bompenger

Hei,

Har dere planer om å legge til bompenger som en lønnsart? Jeg har pratet med min regnskapsfører og de syntes det er veldig rart at dette ikke ligger inne.

Er det noen mulighet for å kunne legge til lønnsarter selv?

Mvh

Terje Guttormsen

2 SVAR 2
Highlighted
CHAMPION **

Re: Ny lønnsart, bompenger

Kan ikke dette bare kjøres som "Annen utgiftsgodtgjørelse (trekkfri)" på lønnsslipp? Det er vel ikke krav om å spesifisere bompenger spesifikt i a-meldingen?

Highlighted

Re: Ny lønnsart, bompenger

Hei Terje og Terje,

Det er ingen konkrete planer om å legge inn lønnsart for bompenger i Visma eAccounting per dags dato. På generelt grunnlag så oppretter vi ikke spesifikke lønnsarter slik som dette dersom det ikke logså tilhører en unik ameldingskode. Dersom mange nok ønsker seg akkurat dette kan det allikevel blir en mulighet. Du finner liste over ameldingskoder i kodespeilet hos Altinn. Dersom det er en spesifikk kode du ønsker deg fra denne oversikten så er det fint om vi kan få inn konkret eksempel på hvilken det eventuelt er.

Dersom det er usikkerhet angående hvordan dette skal rapporteres, mot hvilken ameldingskode osv. så vil vi anbefale å sjekke dette med vårt faglige forum.

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support

Logget i saksnummer:  183088

Med vennlig hilsen,
Tobias Aune
Visma Mamut Support
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.