avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Omsetning

av Anonymous

Hei. Går det an å få en utskrift av omsetningen for et år av gangen. Mulig jeg ikke har leita godt nok, men har litt dårlig tid. Så trenger en forklaring på hvor.

Silje

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Det stemmer. Takk for hjelpen, Nils Kenneth. Dersom man har tilgang på regnskap i Visma eAccounting så vil man kunne skrive ut Resultatrapport for en gitt periode. Denne vil da vise omsetningen.

Har man derimot ikke tilgang til regnskap så har man heller ikke tilgang på denne rapporten. Det er da veldig begrenset mulighet til å få ut denne informasjonen i Visma eAccounting. Det beste vil egentlig være å sjekke dette i systemet der man fører regnskapet.

Angående mva, så er dette litt utenfor emnet her, men her i hvert fall forklaringen på dette:

Mva styres av artikkelen som blir solgt i Visma eAccounting. Dersom du går til: Salg - Artikler - Marker en artikkel og trykker Rediger - vil du se en Artikkelkontering. Denne artikkelkonteringen definerer om en artikkel er med eller uten mva. Du kan lese mer om artikkelkonteringen i eAccounting her.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hei

jeg bruker e-counting , og  vil fierne MVA fra fakturen jeg sender til min kunde for jeg har ikke passert 50000 ennå .

hvordan kan jeg gjøre det . jeg har lete over alt i programmen uten det lyktes .

Lasse Andersen1
CONTRIBUTOR ***

av Lasse Andersen1

Henger meg på denne tråden....

Hvis vi bare kjører fakturamodulen, hvordan får man denne utskriften da?

Lasse

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Silje,

Hvis jeg forstår deg rett så er det mulig ja.

Regnskap --> Utskrifter --> Resultatrapport (trykk "ny utskrift").
Her du velge perioden du vil ha rapporten for og om du vil ha med hver enkelt regnskapskonto i rapporten eller bare resultatene.

Håper dette hjelper 🙂