avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR ***

Ønsker å kunne utlikne inngående faktura som betalt mot konto 2055 Innskudd kontanter

Hei.

Det ville vært ønskelig å kunne utlikne en leverandørfaktura, som er betalt fra privat konto, eller kontant/kort, mot konto 2055 Innskudd kontanter.

Vi snakker da om ENK.

Til nå har jeg ikke noen andre muligheter for å registrere inngående faktura som betalt, enn å utlikne mot bank eller kasse.

Jeg kan ikke i farten se hvorfor ikke man skal kunne utlikne dette som betalt, ved å utlikne mot konto 2055 Innskudd kontanter.

Vil dette kunne la seg gjøre?

Er det noe som jeg ikke tenker på som burde forhindre dette?

Mvh Lars

4 SVAR 4

Re: Ønsker å kunne utlikne inngående faktura som betalt mot konto 2055 Innskudd kontanter

Hei Lars-Christian Bakkelund 

Man kan nå betale fakturaer og leverandørfakturaer med en balansekonto, men aller først må man slå på innstilling for det.
Da må du gå til -
Innstillinger - Firmainnstillinger - Bokføringsopplysninger
Sett en hake for "Bruk manuell betaling av fakturaer"
Innstillingen lar deg bruke hvilken som helst balanse konto for registrering av betalinger av faktura og leverandørfaktura med manuelt bilag.

mvh Aleksander Nunes-Xavier, Visma eAccounting support

CONTRIBUTOR ***

Re: Ønsker å kunne utlikne inngående faktura som betalt mot konto 2055 Innskudd kontanter

Hei Aleksander.

Takk for tilbakemeldingen.

Jeg har nå registrert endringene og så får vi se om det fungerer når neste bilag kommer.

Ha en fortsatt fin uke.

Mvh Lars

CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg mangler denne instillingen i Visma EAccounting. Eller hvor finner jeg den hen?

Highlighted

Hei, Inge.

Det var en innstilling under firmainnstillinger tidligere, i dag er det slik at du oppretter et manuelt bilag. Da kan du bruke kontoene 1500 (utgående faktura) og 2400 (inngående faktura), her under reskontro-kollonen kan du velge den fakturaen du skal betale. Deretter legger du inn balansekontoen du skal betale disse med, og legger den inn motsatt på debet/kredit.

Du kan lese mer om dette her : Registrere betaling av leverandørfaktura via balansekontoer

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Content Administrator