avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Periodisering av faktura

Vi mottar noen månedlige fakturaer som mobil abonnament. Vi mottar denne som e-faktura så vi får ikke registrere en ny faktura siden den har ikke KID nummer.
Hvordan kan vi registrere den?

4 SVAR 4
Highlighted
MODERATOR

Sv: Periodisering av faktura

Hei,

Hvis jeg har forstått deg riktig, så får du ikke bokført leverandørfakturaen, da det ikke er KID på denne fakturaen. Da må du gå inn på leverandøren under Kjøp-Leverandører og trykke Rediger.  Under Betalingsopplysninger på høyre side, må du ta bort avhukingen for KID. 

Hvis det er omvendt, at du ikke får valget for å legge inn KID, følger du samme prosedyre, men du huker av for KID under Betalingsopplysninger. 

Med vennlig hilsen
Mats Kvamme
Support Consultant Visma eAccounting
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei igjen,

Først var det vanlig faktura og derfor er det med KID nummer.
Nå begynte de å sende månedlig e-faktura. 

Jeg fikk ikke svar om periodisering av faktura?

Mvh Khalid

Highlighted
MODERATOR

Hei, 

Du kan periodisere en leverandørfaktura til å betale ut likt beløp over en periode.  Men får du fakturaene direkte inn som ehf-faktura under Kjøp - leverandørfaktura - utkast? Hvis du får fakturaene inn hver måned, så kan disse da bokføres på vanlig måte. Du kan lese mer om mottak av e-faktura her: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Hvordan-sende-og-motta-elektronisk-fak... 

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
CONTRIBUTOR *

Hei Cecile, 

Jeg har kortet registrert hos Mittanbud.no og de trekker beløpet automatisk hver måned. Jeg mottar ikke noe faktura fra dem, men kan laste kvitteringene ned. Hvordan ville disse periodiseres?

Mvh Khalid