avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Periodisering av lønn i eAccounting

Hei,

Vi betaler lønn måned etter lønns kostnad faktisk eies til. Jeg vet at betalings dato av lønn er viktig for a-melding men hvordan kan jeg bokfør kostnader på måned før og kjøre lønn dato den er betalt ut?

Hilsen,

Andrea Sundby

4 SVAR 4
Highlighted

Re: Periodisering av lønn i eAccounting

Hei Andrea,

Det er ingen mulighet for å endre på bokføringsdato for lønn i Visma eAccounting. Den vil alltid bli satt til dato for utbetaling. Slik det er per i dag så må man manuelt opprette et korrigeringsbilag som fører dette til aktuell dato i ettertid dersom man ønsker å endre når bilaget blir postert. Vi oppretter din henvendelse som et ønske til vår utviklingsavdeling slik at de kan se på muligheten for å manuelt overstyre bokføringsdato på lønnsbilag som blir opprettet i systemet.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut AS

Logget i saksnummer: 95795

Med vennlig hilsen,
Tobias Aune
Visma Mamut Support
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Denne sliter vi også litt med, det skal vistnok være mulig om man kan litt mer enn gjennomsnittet innenfor regnskap.

Det burde være fullt mulig for EA å legge inn muligheten for å velge "lønnsperiode" i tillegg til utbetalingsdatoen.  på den måten kan man enkelt velge at det er januar lønnen som skal utbetales i februar, dermed vil også A-melding være korrekt siden den følger utbetalingsdato og ikke periode.

kostnaden skal føres på lønnsperioden, men utbetalingen følger "utbetalingsdato".

Highlighted

Hei!

Visma eAccounting Lønnsslipp er en liten lønnsmodul med en begrenset mulighet for føring av lønn. Dessverre har vi ingen mulighet til å registrere lønnsperiode i tillegg til utbetalingsdatoen. Jeg skal melde inn dette som et ønske om forbedring i vårt intern system fordi jeg forstår at det kan forenkle lønnsregistrering i Visma eAccounting. 

Slik det er per i dag så trenger vi å opprette et korrigeringsbilag som fører dette til faktisk betalingsdato i ettertid dersom man ønsker å endre når bilaget blir postert. 

Ha en fin dag videre!

Mvh.

Viktoriia Tkachenko

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Har blitt fortalt at man kan sette utbetalingsdato på lønnslipp til f.eks 31.01.20 og betale ut 15.02.20. da vil kostnaden for lønnslippen komme 31.01.20. 

Det vil jo bli feil på lønnslippen med tanke på hvilken dato de ansatte tror de skal få lønn, men dette kan det gis beskjed om på forhånd. 

Har ikke selv testet ut dette, så er spent på om det faktisk går.