avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Katrin Eikrem
CONTRIBUTOR ***

Prosjekt på utgående fakturaer

av Katrin Eikrem

Hei,

Lurer på hva som skal til for at prosjekt skal vises på utgående fakturaer.

Har valgt prosjekt når jeg registrerer opplysningene, men det syns ikke på fakturaene.

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Emilie Røed
VISMA

av Emilie Røed

Hei Sindre,

Henviser til denne tråden med info om at dette er noe vi planlegger å lansere ganske snart: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/forum/Ideer-Visma-eAccounting/?topicId=3844 

Tusen takk for at du deler dine innspill til hvordan du ønsker funksjonen skal være! 

Ha en fin dag. 

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS 

Sindre Breivik
CONTRIBUTOR **

av Sindre Breivik

Helt enig i innlegget til Katrin Eikrem her, dette oppleves for oss som en mangel i systemet at ikke prosjekt referanse kommer på faktura automatisk, det ligger jo i fakturagrunnlaget allerede (automatisk).

For vår del er det ønskelig at prosjektnr og prosjektnavn kommer som en overskrift til fakturaen, ikke for hver artikkel linje. Da vi alltid fakturerer et prosjekt i en faktura.

Alternativt kan Prosjekt referanse komme opp i området Deres referanse.

Feltene Deres referanse og Vår referanse brukes til personer og prosjekt referanse bør ha eget felt.

Prosjekt som går over mange måneder blir som regel fakturert i slutten av hver mnd.

Emilie Røed
VISMA

av Emilie Røed

Hei Katrin,

Er det prosjektnavn eller nummer du ønsker skal være synlig? Og ønsker du at det skal vises per artikkellinje eller på toppen av fakturaen? Evt.begge? 

Supert om du kan gi meg en tilbakemelding her!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS 

Katrin Eikrem
CONTRIBUTOR ***

av Katrin Eikrem

Ok,det burde syns på fakturaen automatisk, men jeg bruker tekstfeltet så lenge.

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei Katrin.

Jeg forstår det sånn at du velger prosjekt på fakturaen, enten øverst, eller på en konkret artikkel. Denne informasjonen kommer dessverre ikke med på fakturaen, men vises bare på selve bilaget. Det blir også med i statistikken for det konkrete prosjektet. Et alternativ er å legge inn prosjektinfo, (f.eks prosjekt-nr) i feltet Deres referanse eller Vår referanse. Dette vil vises på fakturaen. For å få frem disse feltene må du klikke Legg til referanse

Jeg skal melde inn ønske om at prosjektet som er valgt vises på fakturaen.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 109792.