Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Rabatt på faktura

Vi trenger å legge inn en rabatt (i kroner) på faktura, men får det ikke til... (så en annen tråd der det var greit å legge inn -1 på antall, men fungerer ikke hos meg.

Får beskjed om at "Levert antall kan ikke være mindre enn 0"

Endrer jeg den til 0, så får jeg beskjed om at "Levert antall artikler kan ikke være høyere enn bestilt antall."

Noen som vet hva som er feil?

3 SVAR 3

Sv: Rabatt på faktura

(updated by Petter Lippestad VISMA ‎09-01-2019 14:52 )

Hei Helene,

Bare for å kontrollere med deg, står du nå inne i ordrebildet eller fakturabildet? Du skal ha mulighet til å kunne legge inn en artikkel med negativ negativ sum på din kundefaktura. Dette gjør du ved å legge inn minus på antall, det er helt korrekt. Likevel er det her greit å påse at totalsummen på fakturaen står som positiv.

Det er korrekt, som du nevner, at levert antall ikke kan være mindre enn null inne på ordrebildet. Likevel ønsker jeg å kontrollere med deg dersom dette gjelder en ordre eller selve fakturaen (basert på ordren)

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR *

Jeg står i ordrevinduet. 

Må jeg vente til jeg er i faktura vinduet for å kunne legge inn rabatten?

Ville vært kjekt å få dette med på ordrebekreftelsen vi sender til våre kunder. 

Highlighted

Hei igjen,

Det er korrekt. Rabatten vil ikke komme frem på selve ordrebekreftelsen til kunden. Likevel vil jeg tipse om å evt. legge til et tekstfelt der du viser til at det vil forekomme en rabatt ved fakturering.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support