avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Silje Christensen
CONTRIBUTOR ***

Rapportere lønn i A-melding på to som har sluttet

av Silje Christensen

Hei.

Vi har ved en glipp utbetalt dobbelt lønn til to som jobbet hos oss i 2015, og dette må nå innberettes i en A melding nå. Til sammen er det 4830 kr som ikke er innberettet. Disse to ansatte er ikke registrert i eacounting da vi først begynte å føre regnskapet selv i 2016.

Hvordan gjør jeg for å innberette dette nå? Må jeg registerer disse to som ansatte i eacounting for så å slette dem? 

Jeg har også en ansatt som får dekket avis til sin hjemadresse og dette skal innberettes da det anses som en naturalytelse og det er trekkplikt på fordelen. Jeg finner ikke naturalytelse i rullegardinen og lurer på hvilket alternativ jeg skal velge slik at dette blir innberettet riktig?

Jeg ser frem til tilbakemelding.

Mvh Silje Christensen 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Silje,

For å rapportere lønn på disse over ameldingen i Visma eAccounting må de opprettes som ansatte. Du vil ikke behøve å slette de igjen etterpå. Opprett de ansatte med korrekt start og sluttdato, datert tilbake i tid, og kjør den lønnen som skal rapporteres. De skal da komme med på ameldingen den måneden lønnen har utbetalingsdato. Merk at denne måten å gjøre det på, kun omhandler den tekniske behandlingen i Visma eAccounting. Er du usikker på hvilken periode dette skal rapporteres på, vil vi anbefale at du sjekker direkte med A-ordingen.

Når det gjelder rapportering av "Fri Avis" som naturalytelse, så har vi ingen lønnsart som dekker dette behovet. Så vidt jeg kan se på ameldingens hjelpesider så skal dette rapporteres på ameldingskoden: Inntekt - Naturalytelse Annet. Vi har dessverre ingen lønnsarter som rapporteres mot denne koden. Jeg oppretter dette som et produktønske for deg.

Når det gjelder hvordan du skal få rapportert dette per dags dato, så vil jeg anbefale deg å sjekke det direkte med A-ordningen. I Visma eAccounintg så får du dessverre ikke rapportert det per i dag, men kanskje er det mulig å levere dette som en egen manuell amelding uten arbeidsforhold. Det får eventuelt A-ordningen ta stilling til.

Håper dette var til hjelp

Med vennlig hilsen
Tobias

Logget i saksnummer: 236173