avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Bjørn Røe
CONTRIBUTOR *

Registrere innbetalinger

av Bjørn Røe

Hei, vi får ca 10 innbetalinger i uken fra Melin. Dette er for behandling av kunder.

Hvordan bokfører vi dette på best/enklest mulig måte? Og på en måte som gjør det enkelt for oss å se hvor mye som er betalt inn totalt fra Melin per mnd/år?

Kan vi feks legge inn en faktura på alle beløp fra Melin i feks januar, legge den inn med ugyldig kontonummer (slik at den ikke går til nettbanken for godkjenning), for deretter kjede alle innbetalingene gjort i januar til denne fakturaen?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Bjørn.

Da det virker som at du har bankintegrasjon får du disse innbetalingene automatisk i Kasse og bank. Om du ønsker å koble betalinger mot enten kunder må det opprettes en faktura, da man ikke kan bokføre manuelt på 1500 uten å ha en tilhørende faktura. Det er teknisk mulig å gjøre det på den måten du forslår (opprette fakturaer og matche bankhendelser mot disse), men hva som blir mest regnskapsmessig riktig vet jeg dessverre ikke. Jeg vil anbefale deg å dobbeltsjekke med en regnskapsfører om du er usikker. Nederst på denne siden finner du det vi tilbyr innen regnskapsteknisk hjelp. Her finner du f.eks. vår gratis tjeneste Faglig forum.

Håper dette er til hjelp. Gi beskjed om det er noe som er uklart.

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 210899

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂