avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Registrering av bankhendelse

Hei. Jeg hadde integrering mot banken og denne tjenesten har blitt deaktivert for noen tid tilbake. Jeg skulle legge inn "ny bankendelse" på betalt faktura og for følgende feilmelding: "Du kan kun registrere manuelle banktransaksjoner frem til og med 30.11.2014. Deretter hentes banktransaksjoner automatisk fra nettbanken".

Men dette skjer ikke lenge. Må dere deaktivere noe i deres sytem i tillegg til banken?

7 SVAR 7
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Re: Registrering av bankhendelse

????????????????????

Highlighted

Hei Mila.

Beklager sent svar!

Jeg kan ikke se at DNB har sendt oss bekreftelse på at tjenesten bankintegrasjonen er avsluttet. Har du avsluttet tjenesten hos dem skal de gjøre dette, slik at vi også kan deaktivere den her. Det har tydeligvis skjedd en glipp her. Jeg snakket riktignok med DNB i dag, og de sier du ønsker å starte bankintegrasjonen igjen. Stemmer dette?

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support.

Logget på saksnr. 38250.  

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei.

Det var et spørsmål til DNB da dette virket som eneste måte som fungerer. Integrasjonen koster mer enn det smaker i mitt tilfelle.

Så jeg skulle gjerne prøve den "manuelle" løsningen også.

Om dere kan i tillegg lege inn en besktivelse på hvordan dette vil fungere.

Takk.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei. Forrige spørsmålet er fortsatt aktuelt. Og her kommer det neste: har snakket med DNB og de mener at bankintegrasjon er eb tjeneste man får fra dere(eAccounting) og derfom må bestilles/avbestilles via dere.

Hva er kostnader knyttet til bankintegrasjon?

Og til sist: kunne dere gi forklaring på hvordan dette fungerer uten tjenesten? Skal man da legge inn hver og enkelt banktjeneste manuelt i systemet? Altså alle inn og utbetalinger må legges inn manuelt? Kan filer/info sendes fra nettbanken til programmet?

Highlighted

Hei igjen.

Ok. Da forstår jeg det sånn at du ønsker å deaktivere bankintegrasjon her også, slik at du kan prøve uten dette først. Dette er nå gjort, og du skal kunne registrere bankhendelser manuelt.

Kasse og Bank kan fint brukes manuelt uten bankintegrasjon også. I forbindelse med dette anbefaler jeg denne generelle artikkelen, og denne artikkelen ang. registrering av betalinger fra kunder. Betaling av leverandørfakturaer fungerer på samme måte som med kundefakturaer (ref. artikkelen). Beløpet som legges inn på Kasse og Bank skal da være i minus, og man velger Betaling av leverandørfaktura isteden.

Når bankintegrasjonen er deaktivert vil det ikke gå noen filer verken fra eller til Visma eAccounting.

Om du ønsker å aktivere bankintegrasjon igjen må du bestille dette her.

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 38250.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei og takk for ditt svar.

Og til sist: kunne dere forklare hva bankintegrasjon tjenesten koster? Er det fast beløp i mend, eller avhengig av "volum"?

Banken kunne ikke svare på dette da tjenesten leveres av dere.

takk.

Highlighted

Hei Mila.

Beklager sent svar. Vi fikk ikke svart før nå pga. en glipp.

Bankintegrasjon koster vanligvis ca. 100 kr mnd, men dette kan variere. For å få nøyaktig beløp må du kontakte banken da det er de som selger tjenesten. Jeg tror det skjedde en misforståelse her, eller at den du snakket med ikke visste nok om dette.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 38250.