avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Registrering av eiendeler kjøpt på forskjellige tidspunkter

Hei, jeg lurer på hvordan jeg kan aktivere samme eiendel som er kjøpt på forkjellige datoer. I dette tilfellet er det fastanlegg ventilasjon som ble fakturert på forskjellige datoer, men gjelder samme anlegg.  Har registrert den første faktura, men vet ikke hvordan jeg kan registrere andre.  Skal jeg bruke forskjellige eiendelsnr., men det er jo samme eiendel?

1 SVAR
MODERATOR

Re: Registrering av eiendeler kjøpt på forskjellige tidspunkter

Hei, Oi.

Da man ikke kan ha to datoer på samme bilag eller eiendel må dette eventuelt gjøres i to omganger. Jeg vil egentlig anbefale deg å dobbeltsjekke med en regnskapsfører om hvordan du kan bokføre dette. Kanskje du må bokføre selve kjøpet på forskjellige datoer, men at selve eiendelen kan lages som en enkelt eiendel? 

Du kan dobbeltsjekke enten på vår gratis regnskapschat i morgen (torsdag) eller i vårt faglige forum. Når du vet akkurat hvordan eiendelen må registreres kan jeg hjelpe deg med dette Smilefjes glad

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 302812

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad