Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Regning bokført feil mot kontant betaling (1900)

Hei.

Har bankintrigasjon med Visma eAccaunting

Oprettet en regning med kid i Visma, dagen etter ser jeg at den ikke er sendt til banken. Jeg går derfor inn i Visma klikker på aktuell betaling, trykker på "betal" (trodde dette var noe nytt) betalingen blir bokført mot kontant betaling og bokført.

Så nå har jeg et bilag som jeg ikke klarer å gjøre noe med.

2400-Leverandørgjeld debet 2246,-

1900-Kontanter kredit 2246,-

Har betalt regningen via banken og kan bokføre denne riktig, (har ikke gjort det ennå) men hvordan sletter jeg eller endrer overnevnte bokføring. systemet er jo "låst" pga bankintegrasjonen.

Mvh Pål K Hansen

5 SVAR 5

Sv: Regning bokført feil mot kontant betaling (1900)

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Highlighted

Hei Pål Kristian,

Har du ført en utbetaling mot kassekonto skal du ha mulighet til å kunne angre betaling. Gå inn på Kasse og Bank - Velg konto Kassekonto - Legg inn perioden du registrerte betalingen. Her skal du kunne finne utbetalingen registrert mot 1900 kontanter (Knytter mot Kassekonto). Trykk på hendelsen en gang og se om du får opp valget "Angre Matching" på høyrehånd. Trykker du her vil fakturaen legge seg som ubetalt i systemet og du kan slette hendelsen.

Etter at du har slettet hendelsen kan du avstemme faktura mot riktig hendelsen under Driftskonto (Så lenge faktura faktisk har blitt betalt).

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR *

Jeg får ikke valget "Angre Matching" på høyrehånd slik du beskriver. Det dreier seg om betalingsdato som er feilregistrert.

Hei, Sigurd.

Om ikke "Angre matching" (eller "Angre Avsteming" som det heter nå) fremkommer på høyre hånd, etter du har klikket på transaskjonslinjen. Er betalingsbilaget korrigert (via korrigeringsbilag), om dette er tilfellet så kan vi hjelpe deg slik at det blir korrekt. Men da anbefaler vi at du ringer inn til 45 50 61 50 (09:00-15:00), slik at vi får sett på dette sammen med deg

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Content Administrator