avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR ***

Reisekostnader i Utlegg

Hei

Ettersom jeg har mye reising ute på oppdrag betaler jeg all reising med firmaets kredittkort, og viderefakturerer kunden for reisekostnader.

Har definert kortleverandøren (Eika kredittkort) som den jeg fører leverandørfakturaen mot og belaster driftskonto.

Fører alle utlegg i eaccounting Time, og benytter det som underlag for faktura mot kunde, og har endt opp med to spørsmål:

1. Kan ikke se at utleggene kommer fram på konto 7140 reisekostnader, må det gjøres manuelt?

2. Litt avhengig av svaret i spm 1 over, så hadde det vært bra å kunne knytte bilde av kvitteringene (fra Visma appen) som vedlegg i utlegget, slik at jeg holder styr på det. Er det mulig?

1 SVAR 1
Highlighted

Re: Reisekostnader i Utlegg

Hei

1: Alle artikler/utlegg som kommer på fakturaen vil alltid bokføres kun på salgskontoer (3000 serien). Dette da man på en måte selger det til kunden. Så om du også skal registrere dine kostnader så må det gjøres i tillegg. Eventuelt ompostere det etterpå. Hva som er regnskapsmessig korrekt her er jeg ikke sikker på. 

2: Scanner appen er dessverre ikke knyttet opp mot Time modulen. Men etter at  fakturaen er bokført i eAccounting så kan du koble bilder fra appen til fakturaen under Regnskap - Bilagsoversikt. 

Ønsker deg en god jul og et godt nyttår.

Mvh Christina Mathisen, eAccounting support