avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

SameietLonaneset
CONTRIBUTOR *

Repeterende faktura som PDF

av SameietLonaneset

Vi er et lite sameie med 16 leiligheter som har felleskostnader og Internett+TV som faktureres sammen hver måned. Andelseierne har lagt dette inn som faste trekk og trenger ikke å få sendt faktura hver måned på e-post. Vil det være mulig å "skrive ut som PDF" og bokføre de, slik som andre fakturaer, i stedet for å automatisk sende på e-post? 

5 SVAR 5

av Viktoriia Tkachenko

Hei!

Takk for deres henvendelse!

Når dere bruker repeterende faktura så kan dere IKKE hake av på "Send fakturaer automatisk via e-post eller elektronisk via AutoInvoice". Deretter lagrer dere mal som PDF. (vedlegg)

Når fakturaen er bokført, kommer opp statusen "Skrevet ut som PDF" og eposten sendes ikke ut. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Viktoriia Tkachenko

Osterøy Remvatikarlag
CONTRIBUTOR *

Hei. 

Jeg prøvde dette først, men jeg opplevde at fakturaene som skulle lages og bokføres 1.november ikke ble laget eller ført, slik at jeg manuelt måtte sette de i gang senere med en annen dato. Det kan godt være at jeg gjorde noe feil, så jeg skal prøve igjen. 🙂 

Hei.

Du kan prøve å gjøre det som jeg har skrevet i den første meldingen og i tillegg bruke denne guiden 😊

Repeterende fakturering

Med vennlig hilsen

Viktoriia Tkachenko

SameietLonaneset
CONTRIBUTOR *

av SameietLonaneset (Oppdatert ‎03-12-2019 14:09 av SameietLonaneset )

Hei. 

Jeg prøvde løsningen og lagre malen som PDF, men jeg har nå sjekket at fakturaene ikke har blitt laget eller bokført, og jeg får opp at jeg må manuelt "bokfør og send", det er ikke noe valg om bare å bokføre fakturaene. 

Det jeg ønsker er at jeg kan sette opp repeterende faktura som automatisk hver måned blir laget og bokført som PDFer (som jeg siden kan skrive ut), men at ingenting blir sendt på e-post eller AutoInvoice.

Mats Kvamme
VISMA

av Mats Kvamme

Hei, 

Det er ingen mulighet for automatisk bokføring hvis den ikke skal sendes på e-post eller via AutoInvoice.

Når du trykker "bokfør og send" på fakturaen, under fanen "Repeterende fakturaer", så vil disse bokføres, og pdf-filen vil være tilgjengelig. Den vil ikke bli sendt til kunden, hvis du ikke huket av på dette i malen. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community

Med vennlig hilsen
Mats Kvamme
Visma eAccounting AS